In kwaliteit ook:Wat me wel is opgevallen is dat er behoorlijk wat prijsverschil in het schuurvlies kan zitten.
In kwaliteit ook:Wat me wel is opgevallen is dat er behoorlijk wat prijsverschil in het schuurvlies kan zitten.
Mirka abranet ace is bij mij mirka abranet ace volgens mijIn kwaliteit ook:
Dat waar die voor gemaakt is. De mirka is maar de helft van de rotex en heeft op die helft een klein streepje voor in resultaat. (vergeet ook vooral niet met enige regelmaat de zool van de rotex te vervangen als je max kwaliteit in de orbital stand wilt)maar wat ga ik dan met mijn rotex 150 doen
Klopt helemaal wat je zegt, 2 totaal verschillende machines niet met elkaar te vergelijken!Denk dat je de Deros niet moet vergelijken met de Rotex eerder met de ETS EC. De Rotex is toch voor een ander doeleinde gemaakt.
De Rotex is breder inzetbaar, het roterende werk geeft een enorme afname. Qua fijnslijpen is de balans minder en werkt het algemeen net iets grover. Met een beetje oefening nog steeds prima, maar wel minder makkelijk.Denk dat je de Deros niet moet vergelijken met de Rotex eerder met de ETS EC. De Rotex is toch voor een ander doeleinde gemaakt.
Ik net zoBen zwaar in de verleiding .... maar heb pas geleden die van metabo gekocht.....
Ja het is wel wennen dat geef ik toe.Ik heb ook de Metabo enkele jaren geleden bij Sander gekocht. Aan de handel/schakelaar wen ik niet echt. Bijna altijd geef ik de voorkeur aan mijn oude festo ET2E. Ik had hem gekocht voor het grof schuren van muren en dat doet ie met abranet prima. Licht en snel.
Een Rotex kun je niet vergelijken met een monofunctie schuurder, zie eerdere commentaren...Heb vandaag de mirka maar eens geprobeerd, moet zeggen dat deze best lekker in de hand ligt en zonder problemen te controleren is. Ik heb ook de RO 90 van festool, maar vind deze toch minder fijn in de hand liggen en ook iets lastiger te controleren.
Je zult best gelijk hebben, maar helemaal snappen doe ik het niet.Een Rotex kun je niet vergelijken met een monofunctie schuurder, zie eerdere commentaren...
De RO90 is niet puur excentrisch, die is multifunctioneel. Totaal andere schuurmachine en daardoor dus lomper en minder gebalanceerd. Daarnaast is 90mm ook niet te vergelijken met 125 of 150mmJe zult best gelijk hebben, maar helemaal snappen doe ik het niet.
Allebei toch excentrische schuurmachines en dan zou ik toch verwachten dat de RO90 rustiger zou zijn.