Hoi Forum,
Enige tijd niks te melden gehad hier, want ik heb me werkplaats niet meer.
Dit is een nieuw projectje, wat helaas maar onder de carport moet gebeuren niettemin is het woodworking, duss.
Dit deurtje van een kennis sluit niet meer. Ze hebben een nieuwe gasmeter gekregen en die neemt meer ruimte in dan de gangkast te bieden heeft.
De gasmonteur zei dan zaagt u toch gewoon een gat in de deur, "mevrouwtje"
Nu is mij gevraagd voor hout, maar inmiddels mag ik het hele deurtje maken.

Ik wil de rand rondom opdikken met 25mmx25mm latten eik, zodat de deur net genoeg naar voor komt. Op de hoeken denk ik aan een deuvel, of misschien wel een klein pen/gat (maar dan moet ik wel zin hebben
)
Nu is het deurtje iets hol aan de achterkant 2/3mm ongeveer (in de breedte). Hoe deal ik hiermee?
- Niet, lijmen klemdrop, en nog een klem d'r op
- Mijn latje wat bol maken, zodat beter past
- Precies met een passer of ander meetgereedschap, de holte afpassen, en in mijn latje schaven
- Het deurtje met handschaaf rechtmaken, en mijn rechte lat lijmen (niet mijn direct favoriet)
Leek me wel een leerzame vraag voor forum! Thanks alvast!
Groet Robert
Enige tijd niks te melden gehad hier, want ik heb me werkplaats niet meer.
Dit is een nieuw projectje, wat helaas maar onder de carport moet gebeuren niettemin is het woodworking, duss.
Dit deurtje van een kennis sluit niet meer. Ze hebben een nieuwe gasmeter gekregen en die neemt meer ruimte in dan de gangkast te bieden heeft.
De gasmonteur zei dan zaagt u toch gewoon een gat in de deur, "mevrouwtje"
Nu is mij gevraagd voor hout, maar inmiddels mag ik het hele deurtje maken.

Ik wil de rand rondom opdikken met 25mmx25mm latten eik, zodat de deur net genoeg naar voor komt. Op de hoeken denk ik aan een deuvel, of misschien wel een klein pen/gat (maar dan moet ik wel zin hebben
Nu is het deurtje iets hol aan de achterkant 2/3mm ongeveer (in de breedte). Hoe deal ik hiermee?
- Niet, lijmen klemdrop, en nog een klem d'r op
- Mijn latje wat bol maken, zodat beter past
- Precies met een passer of ander meetgereedschap, de holte afpassen, en in mijn latje schaven
- Het deurtje met handschaaf rechtmaken, en mijn rechte lat lijmen (niet mijn direct favoriet)
Leek me wel een leerzame vraag voor forum! Thanks alvast!
Groet Robert