Eiken vloer olie

other

Nieuw lid
26 mrt 2023
7
0
Haarlem
Hallo, het is mijn eerste post hier dus kaal met mij. We hebben een gebruikte eiken vloer gelegd en gaan deze nu schuren. Welke goede vuller raadt u aan om de gaten op te vullen? Welke olie raden jullie aan om de kleur zoveel mogelijk natuurlijk te houden. Ook hoe natuurlijker de olie is, hoe beter. Bedankt
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Osmo hardwax of rubio monocoat. Even zoeken naar een parketwinkel die deze merken voert. Ze hebben daar van heel veel kleuren op eiken monsters. Kan je precies zien wat voor kleur je wil. Persoonlijk vind ik de rubio monocoat mooier. Ik heb het alleen op eiken tafels gebruikt. Als je hier op het forum zoekt op de merken vind je meer dan voldoende meningen.
 
  • Leuk
Waarderingen: other

Baardmans

Actieve deelnemer
5 sep 2018
48
44
Hoi,
Ik heb goede ervaringen met bona mix en fill. (Weet niet of ik merknamen mag noemen?)
Ik gebruik het om tackergaatjes op te vullen of om beschadigingen te repareren. Zie foto’s. Het eindresultaat is nog niet geschuurd en ook niet afgewerkt. Over osmo ben ik tevreden. Maar ik heb het alleen op meubels gebruikt, nooit op een vloer. Dat durf ik dus niet te zeggen

Groet,
Jochem AEDD9A53-BCCB-48EF-96B1-6F5930B89F96.jpeg099DF495-E541-4707-A43B-9ED6B30F4CC1.jpeg47A9A06B-4AFB-43DE-988D-C7EA5B447309.jpeg
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Hallo, het is mijn eerste post hier dus kaal met mij. We hebben een gebruikte eiken vloer gelegd en gaan deze nu schuren. Welke goede vuller raadt u aan om de gaten op te vullen? Welke olie raden jullie aan om de kleur zoveel mogelijk natuurlijk te houden. Ook hoe natuurlijker de olie is, hoe beter. Bedankt
Mix en fill werkt prima.
Als je zo naturel mogemijk wilt blijven dan kun je beter skylt 2k pu lak gebruiken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.