Eiken kistje met gouden inleg

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
223
13
Sterksel
Netjes hoor. Als zoiets zie ben ik altijd jaloers en denk ik terug aan mijn 20 jaar terug overleden opa.
Hij was timmerman van beroep en elektrische machines bestonden in zijn tijd amper. Hij heeft eens een decoupeerzaag voor zijn verjaardag/vaderdag (geen idee meer) gekregen maar nooit gebruikt. Alles met het handje en uiteraard super strak en recht :)

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.336
178
Torhout, België
Netjes hoor. Als zoiets zie ben ik altijd jaloers en denk ik terug aan mijn 20 jaar terug overleden opa.
Hij was timmerman van beroep en elektrische machines bestonden in zijn tijd amper. Hij heeft eens een decoupeerzaag voor zijn verjaardag/vaderdag (geen idee meer) gekregen maar nooit gebruikt. Alles met het handje en uiteraard super strak en recht :)
Bedankt voor het compliment! Mijn grootvader was ook timmerman. Helaas is hij overleden voor ik echt interesse begon te krijgen in houtbewerking, dus ben niet bij hem in de leer kunnen gaan. Hij gebruikte wel al machines, en werkte dan af met de hand. Alles was ook altijd perfect. Ik heb veel respect voor schrijnwerkers van vroeger die alles met de hand moesten doen. Zij konden perfecte houtverbindingen maken in luttele minuten, waar wij er een namiddag over doen. Ze konden zich die luxe van tijd niet permitteren, of er kwam geen brood op tafel.

• Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
223
13
Sterksel
Bedankt voor het compliment! Mijn grootvader was ook timmerman. Helaas is hij overleden voor ik echt interesse begon te krijgen in houtbewerking, dus ben niet bij hem in de leer kunnen gaan. Hij gebruikte wel al machines, en werkte dan af met de hand. Alles was ook altijd perfect. Ik heb veel respect voor schrijnwerkers van vroeger die alles met de hand moesten doen. Zij konden perfecte houtverbindingen maken in luttele minuten, waar wij er een namiddag over doen. Ze konden zich die luxe van tijd niet permitteren, of er kwam geen brood op tafel.

Ja mooi was dat. Waar ik nog door onervarenheid met een vandiktebank maandag stond te prutsen, schaafde mijn opa met een lange reischaaf een balk super glad en recht. Lachen als je daar over nadenkt. Na zijn pensioen maakte hij voor de halve familie hollandse molens met een fietsas verwerkt in de wielen. Die dingen draaide als een tierelier als er maar een zuchtje wind stond. Overal in de familie zijn er nog kleine fijn gebouwde tafeltjes etc van zijn hand.

• Leuk
Waarderingen: BossyRangs

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
1.972
65
Gem. Winsum (Groningen)
Potverdorie, een prachtverslag. De beschrijving en de plaatjes tonen de schoonheid van het echte handwerk. En het resultaat is ook al een succes. En.... wat kan kwartiers eiken mooi zijn.

Dank je wel BossyRangs.

Klaas

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.