Eiken fineer panelen 50mm

peterverhoeven

Nieuw lid
22 okt 2023
2
0
Wijk bij duurstede
Ik wil een nieuwe kast gaan maken en zoek panelen met een eiken fineerlaag waarbij de panelen aan beide zijden fineer hebben. Totale dikte 50mm

Iemand een idee of deze zo te krijgen zijn en waar? Kern mag MDF of vezel zijn. Geen plastic maar wel een massieve fineer laag (1-2mm zou mooi zijn.)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
Begrijp ik dat je een kast wil maken van 50mm massief pulpplaat? Dat wordt wel een erg zware kast.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
Elke behoorlijke houthandel kan MDF met eiken fineer leveren. Maar als je panelen van 50 dik wil hebben, dan lijkt het makkelijker om sandwich panelen te maken en die met fineer te bekleden. Je kan de 50mm ook opbouwen met bijvoorbeeld 10mm gefineerd mdf, op een framewerk, maar ik zou dan eerst gaan zitten voordat je de prijs opvraagt.
 

jorisvh

Post veel
De Egger Eurolight platen die @Tympy vermeldt bestaan ook in 50mm.
Ik vind ze met eik decor melamine maar niet met echt (dik)fineer.
Je kan die natuurlijk laten oplijmen of zelf fineren.
Zaagkanten afkanten moet je dan wel met massieve latten doen want je hebt enkel de buitenste lagen van een paar mm om te lijmen. Binnenin is het een beetje karton en veel lucht.
Ook verbindingen zijn een uitdaging.

Ik zou zelf iets doen zoals @chevy66 voorstelde: MDF 9mm met eikfineer kopen en die op kaders massief of MDF van 32mm lijmen.
9mm platen bestaan met A kant (eur) eik en B-kant red oak waardoor de prijs meevalt.

Of je koop schilderdeuren (40mm) en lijmt dikfineer op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.