Hallo Danny, je haalt spanning en frequentie door elkaar.
Er is natuurlijk niet mis met als Puff zegt dat zijn ingangsspanning 50 Hrz is.
Puff merkt dat op omdat zijn motor alhoewel van Duidse makelij, blijkbaar specifiek voor netpanning is ontworpen die 6o Hz heeft. dus je mag vastellen dat de motor en ventilator dat toerental aankan. en een experiment met een frequentie regelaar zeker een posistief resultaat kan/zal hebben . Zoalang het bij 60 Hz blijft . Al zou ik 65 Hz ook wel aandurven er is altijd een marge in de opzet van zo'n produkt.
Mijn indruk is (en ik ken de situatie) motor+bijbehorende ventilator onwikkeld is voor de amerikaanse markt en bedoelt is als aan aanjager voor bv. een verbrandings systeem, dat is mijn indruk en niet specifiek voor een (stof)afzuigsysteem.
Ik leidt dat ook af aan de grootte van de inlaat en uitlaat. Blazers en aanjagers hebben vaak een kleinere uitlaat terwijl afzuigers een zo ruim mogeijke uitlaat hebben in verhouding tot de inlaat . De uitlaat van de ventilator van Puff heeft een kleiner doornsee opervlakte dan de inlaat.
Het op het plaatje staat 1.8 PK dat is ook uitgaande van 60 Hrz dus bij 50 Hz is dat lager net als het vermogen
Er staat ook E3 en ik heb begepen dat dat gaat over de efficentie , die in 83% een kwalitiatief goede motor dus. Zit ik er naast dan hoor ik het graag.
Het opgegeven vermogen in HP van deze motor is dus bij 50 Hrz zo'n 1.1 Kw en dat is aan de lichte kant voor een afzuigsysteem met pijpen van 150 mm en de nodige bochten en 6 meter lang + een cycloon.
Een experiment met een frequentie regelaar is de moeite van het proberen waard, zeker als je er eenje tijdelijk kan lenen .