Eenvoudige softclose ladegeleiders

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
Hallo Allen,

Ben nu bezig met m'n eerste project met laatjes, een TV meubel met 3 lades.
Heb nu maximaal 37.5cm beschikbaar voor de ladegeleiders.
Waarvan de eerste 2,5cm een stalen koker is.
Zat nu te denken om laden te maken van een populieren triplex, en daarvoor later eiken fronten te schroeven van zo'n 18mm dik.
Wil het binnenwerk waar ik de geleiders aan schroef ook van populieren triplex gaan maken.
Dus ik denk dat ik het beste voor 35 cm geleiders kan gaan, en deze achter de koker te plaatsen op het binnenwerk.
Zijn deze geleiders daarvoor geschikt?
https://www.metaalreus.nl/home/44069-02-ladegeleider-softclose-350-mm.html
Bij deze ben ik redelijk goedkoop klaar, en ben ik geen boormallen etc nodig. Heb liever meer diepte en lever wel wat in qua breedte.
Lades zouden dan buitenwerks 48-2,5=45,5 breed, en 35cm diep worden. Hoogte in frame is 15cm.
Hieronder een 3D plaatje uit de computer, en hoe ver ik inmiddels ben.
Uitwendige maten 160 breed, 50 hoog, 40 diep.
Andere ideeën/gedachten zijn ook welkom, volledig onderbouw geleiders zou ook nog kunnen als deze er zijn?
IMG-20200428-WA0018.jpgIMG-20200406-WA0026.jpg
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Tip!
Breedte van je lades meten aan de hand van de tussen maat van de gemonteerde laderails, niet uitelkaar duwen en maat -1mm nemen.
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
Dat kan nu nog zonder problemen. Wou ook eerst het "corpus" helemaal af maken voor ik met lades en geleiders aan de slag ga.
Zie hier ook vaak so-handel voorbij komen, maar welke geleiders ik daar nu hebben moet? Want aan het eind van de streep is het prijsverschil niet zo heel groot tov eerder genoemde link
Het is vooral van belang dat ik alles goed parallel maak.
Plaatmateriaal kan ik zagen op een formaatzaag, dus dat komt wel goed denk ik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.