]Nu ik een futselplank heb is dit een goede reden hem maar eens flink op de proef te stellen. Begonnen met een overblijfsel van een schrootje/lat. Ik wilde er eigenlijk een paar mooie staarten in zagen, misschien de lat een beetje te hoog gelegd. Gewoon haaks verschroefd. Van het onderprofiel een stuk afgeschaafd om er de bodem in te verzinken. Mooie koperen spijkertjes en lijm doen de rest.
Voor de deksel een ander plan. In de latten staarten gezaagd. Zoals Roeland ze op de Forumdag voordeed. Natuurlijk met heel wat minder succes. Ze precies pas krijgen heeft heel wat voeten in de aarde. Natuurlijk vergeten om af te krassen wat weg moet
best wel lullig als je dat ontdekt.
Uiteindelijk toch in elkaar gekregen, met wat houtlijm en het overgebleven zaagsel de gaten opgevuld. (prutser
) De deksel er pas op gemaakt, mijn lijmkunsten zijn niet zo best, hierdoor was de deksel een beetje ongelijk. Maar een beetje futselen doet wonderen.
Op de rand een plankje triplex gelijmd en ook weer gespijkerd, met de futselplank mooi scheef pas gemaakt.
Zo, het doosje is klaar. Niet zo maar een doosje, niet zo maar een doosje
het nieuwe onderkomen voor mijn "nieuwe"Record 050
Een hoop gepruts, maar ik ben wel blij met het resultaat.
HG Hugo
Attached files

Voor de deksel een ander plan. In de latten staarten gezaagd. Zoals Roeland ze op de Forumdag voordeed. Natuurlijk met heel wat minder succes. Ze precies pas krijgen heeft heel wat voeten in de aarde. Natuurlijk vergeten om af te krassen wat weg moet
Uiteindelijk toch in elkaar gekregen, met wat houtlijm en het overgebleven zaagsel de gaten opgevuld. (prutser
Op de rand een plankje triplex gelijmd en ook weer gespijkerd, met de futselplank mooi scheef pas gemaakt.
Zo, het doosje is klaar. Niet zo maar een doosje, niet zo maar een doosje
Een hoop gepruts, maar ik ben wel blij met het resultaat.
HG Hugo
Attached files