Een kistje van brandhout

meron

Post veel
8 sep 2011
1.145
133
Nijmegen
Hierbij meld ik mij aan voor de wedstrijd.

Ik ga aan de slag met een stuk berkenhout dat in het houthok lag te wachten op wanneer de kachel weer aan ging. De kosten waren dus 0 euro, maar het is daardoor niet een minder mooi stuk hout. Wat het uiteindelijk gaat worden laat ik nog even in het midden. Het zal in ieder geval vooral snijwerk betreffen.

Hierbij een foto van het stuk, met daarachter de krant van 31 oktober. Dan is het ieder geval zeker dat ik aan de regels voldoe. Overigens is de kans groot dat ik het niet op tijd af ga krijgen, maar meedoen is belangrijker dan winnen, dus dat is voor mij geen probleem.

20201101_120257.jpg

McTucker

Actieve deelnemer
17 okt 2015
258
96
Gutowo Lubawa / Hengelo OV
Ha

haha, een foto als bewijs is tegenwoordig ook best wel kansloos. Zelfs video's zijn niet meer betrouwbaar.
Vond het wel heel origineel dat je dit zo deed. Geniaal, krant en fraai klosje!
De mensen die ik hier op het forum ken vind ik allemaal betrouwbaar. denk niet dat er vals gespeeld wordt.
Eén ding weet ik zeker: de hoofdprijs is zeker niet voor mij, want er zijn beteren heb ik gezien. Ben maar een handige prutser die er een hoop lol aan beleeft. Zet je beste beentje voor!

• Leuk
Waarderingen: trigger, EdP en jaap

Kor

Post veel
10 jun 2012
914
318
Dat is een prima manier om versheid van de werkstukken te garanderen.
Draagt echter wel het risico mee van selectie op maatschappelijke stroming of politieke voorkeur ;)

Hmmm, dat krukje is eigenlijk prutswerk maar hij leest wél onze krant... :rolleyes:

• Leuk
Waarderingen: EdP en jaap

meron

Post veel
8 sep 2011
1.145
133
Nijmegen
Dat is een prima manier om versheid van de werkstukken te garanderen.
Draagt echter wel het risico mee van selectie op maatschappelijke stroming of politieke voorkeur ;)

Hmmm, dat krukje is eigenlijk prutswerk maar hij leest wél onze krant... :rolleyes:
Haha, laten we hopen dat ons forum gevrijwaard blijft van politiek. Volgende keer regel ik een andere krant.

Kor

Post veel
10 jun 2012
914
318
Mooi hout. Werk je nu volgens een omlijnd plan of vormt het idee zich tijdens het snijden?
En is dat mesje rechts eigen fabricaat?

• Leuk
Waarderingen: Sebasel

meron

Post veel
8 sep 2011
1.145
133
Nijmegen
Mooi hout. Werk je nu volgens een omlijnd plan of vormt het idee zich tijdens het snijden?
En is dat mesje rechts eigen fabricaat?
Ik heb meer een vaag idee, dan een plan. Ik heb ooit wel een poging gedaan eerst alles uit te tekenen en dan aan de slag te gaan, maar daar werd ik niet heel blij van. Meestal begin ik dus met een idee en dan zie ik wel hoe het zich verder ontwikkeld.

Het mesje rechtsvoor is er eentje van FlexCut. Ik heb daar wat spullen van en ben er wel redelijk tevreden over.

meron

Post veel
8 sep 2011
1.145
133
Nijmegen
Mooi Meron,

Spannend en prachtig hout.
Ik en nog veel meer forummers zijn zeer benieuwd wat je gaat verzinnen .

Gr. Edwin
Aangezien ik zo traag werk, en niet helemaal volgens een omlijnd plan, leek het mij leuk om het doel onduidelijk te houden. Dan is er een extra reden om mijn vorderingen te blijven volgen.

Binnenkort volgen weer nieuwe foto's

• Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

meron

Post veel
8 sep 2011
1.145
133
Nijmegen
Aangezien een andere inzending iets aan het maken is dat in dezelfde richting zit, zal ik toch maar uitleggen wat het uiteindelijk moet worden. Eerst maar eens twee foto's:

20201126_145546.jpg
20201126_145700.jpg

De kistjes die ik maak, maak ik vooral om het maken. Ze zijn allemaal 15 bij 15 centimeter, alleen de hoogte varieert. Voor deze wil ik er eentje maken die eruitziet als een stapeltje kleding, netjes opgevouwen in een vierkant.
Als referentie gebruik ik een stapeltje, gemaakt van de kleding van mijn dochtertje van anderhalf. Mogelijk komen er bovenop nog een set schoenen, maar dat zien we later wel.

Ik ben onderaan begonnen met snijden en werk mij dan naar boven. Eerst maar eens de grove vormen en vouwen en daarna de details. Sommige van de kledingstukken zijn gebreid en het zou tof zijn om ook die structuur in het hout te krijgen, maar ik ben bang dat dat te veel gevraagd is van dit stuk hout.

• Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.