Een flexibele slang voor mijn afzuigmachine?

A

Athanor

Guest
ArtHarg zei:
Athanor schreef:
Ik krijg nu het idee dat de bewijslast wordt omgekeerd


Nee, ik zeg juist dat je dat niet mag doen Sorry hoor: ik moet in mijn werk regelmatig dit soort dingen doordenken bij het opzetten van onderzoeken, vandaar dat ik er op aansla.
Hallo Arthur,
Ik denk dat ik de bedoeling van je opmerking even niet opgepikt heb.... Bij je aanvullende opmerkingen beginnen allerlei bellen bij me te rinkelen over inductie en deductie, witte zwanen en misschien een zwarte zwaan... Popper, Kuhn en andere namen en ook taaie tentamens wetenschapsfilosofie :roll:
Nou kom ik zelf uit de stroming van interpretatatief kwalitatief onderzoek waarbij dit soort methodsich aspecten een andere kleur (kunnen) krijgen. ;)
Je logische redenatie kan ik wel volgen en me ook in vinden. Vanuit m'n wat meer interpreterende benadering sluit ik me graag aan bij je meer pragmatische overweging dat gebruik van PVC leidingen waarschijnlijk geen ernstige gevolgen zal hebben. Maar de tip van Jaap moeten we zeker niet uit het oog verliezen! Ik denk dat ik voor mijn eigen werkplaats kies voor de metalen spiraliet buizen, ook gezien het geringe prijsverschil met PVC.

En toch blijf ik benieuwd naar de eerste hobbyist die een stofexplosie met een PVC systeem heeft gehad :mrgreen:

Dank voor de reacties
Fons
 

RobC

Actieve deelnemer
1 apr 2008
26
1
guido zei:
RobC zei:
Ik heb mijn slang bij Tendotools gekocht (Blauw van kleur, niet doorzichtig).
Maar VDH Machines heeft ze ook, deze zijn zelfs doorzichtig.
Beide firma's leveren gewoon ook aan particulieren, je moet wel van te voren betalen.
dank je voor de suggesties .... net even gekeken ... helaas verkopen ze allebei geen slangen met een diameter van 125mm.

Ik heb net de catalogus van Tendotools gedownload (pagina 36-62) en daar staan meer slangdiamaters in als op de website, en de diameter van 125 mm verkopen ze dus wel, 16,00 € per meter ex btw.
Als je nog op zoek bent, mail ze even ik weet zeker dat ze de slang kunnen leveren.
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
Ik heb ook even gekeken en dat klinkt inderdaad goedkoper dan andere leveranciers. bedankt voor het vinden. ik moet me dus afvragen of ik een doorzichtige buis wil of een blauwe met 5 euro korting per meter ... hmm ik ga daar ook over nadenken. Als ik mijn combinatiemachine ga bestellen bij felder nederland dan is misschien die slang ook wel met een flinke korting te krijgen.
Ik zal ze zelf wel mailen om te bevestigen of ze deze diameter inderdaad hebben. Ik ben je al erg dankbaar voor het vinden van deze informatie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.