Al weer een hele tijd niets gepost, want ja, druk met werk en zo (bekend excuus?)
....Maar sinds een paar weken dan toch echt met pensioen, dus hebben we weer wat meer tijd voor de hobbies. Als je voltijds thuis beschikbaar bent wil je elkaar niet constant op de lip zitten nietwaar
, dus hebben we in de week een paar dagen vastgelegd voor klussen en/of de hobbies, de rest vullen we in zo de tijd komt en er een noodzaak voor is. Enfin...Niet zo lang geleden poste John1069 een bericht over z'n kleine draaibank die onder het bed vandaan getrokken werd en in de auto gezet om mee te nemen naar een demo. En dat 45kg toch best wel een heel gewicht is om daar zo mee te jongleren....
We worden er immers niet jonger op (en ons gereedschap - de draaibanken - niet lichter
). En we hebben tenslotte maar 1 rug.
Standaard oplossingen zijn (natuurlijk) niet voorhanden, ergo: we moeten dus iets zelf bedenken. Die vraag werd voor mij zelf kortgeleden ook actueel omdat ook ik wat gemakkelijker bijv. tijdens jaarmarkten o.i.d. ook wel eens een demo wil verzorgen (ik heb daar nu immers de tijd voor).
Dat bericht van John1969 knaagde dus een tijdje door in mijn grijze cellen en zo begon zich een pakketje van eisen te vormen. In willekeurige volgorde:
Wordt vervolgd.
We worden er immers niet jonger op (en ons gereedschap - de draaibanken - niet lichter
Standaard oplossingen zijn (natuurlijk) niet voorhanden, ergo: we moeten dus iets zelf bedenken. Die vraag werd voor mij zelf kortgeleden ook actueel omdat ook ik wat gemakkelijker bijv. tijdens jaarmarkten o.i.d. ook wel eens een demo wil verzorgen (ik heb daar nu immers de tijd voor).
Dat bericht van John1969 knaagde dus een tijdje door in mijn grijze cellen en zo begon zich een pakketje van eisen te vormen. In willekeurige volgorde:
- Draaibankje wordt bij voorkeur vast op het onderstel geplaatst, om draaibank en onderstel als 1 geheel te kunnen transporteren;
- Onderstel is opklapbaar met de draaibank er op, zodat deze in een hoek gezet kan worden en minder ruimte tijdens opslag inneemt;
- Onderstel is voorzien van een paar behoorlijke wielen, zodat het geheel zonder al te veel inspanning (net als een steekwagen bijv.) over straat gereden kan worden;
- Onderstel moet wel robuust zijn en een stevige belasting kunnen handelen zonder te bezwijken. Kan dan ook (zonder de draaibank als bijv. mobiele werkbank gebruikt worden;
- Moet voor 1 persoon eenvoudig te hanteren zijn (dus in - en uitladen in een auto en opstellen), want ik wil niet steeds om hulp moeten vragen aan een ander;
- Zonder dat daarbij ledematen worden overbelast. Ikzelf heb wat "Ischias achtige" issues met mijn rechterbeen, dus powerliften zit er niet meer in
.
Wordt vervolgd.