(Edit: Helaas 1 april) Plan van EU voor standaard uitwisselbaar accuplatform voor powertools

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
Edit: helaas een 1april grap
Nieuwsstukje wat ik net tegen kwam en me verbaast dat er in het nieuws niet meer aandacht aan gegeven is/wordt.
Het plan is om per 2026 in de EU een standaard uitwisselbaar accuplatform te verplichten voor powertools/gereedschap.
Beetje zoals de verplichte USB-c kabel bij telefoonladers.

Das best goed nieuws als dat er door zou komen; voorkomt dat je jezelfin een accuplatform 'vastkoopt'

Meer info:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: edjuh en city17

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
548
130
Misschien lees ik er overheen, maar in de link vind ik dit niet. Waar staat dit ?
 

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
Sorry je hebt gelijk het staat er niet 100% duidelijk aangegeven.
Ik werd er op gewezen via deze youtube en dit was de link naar 'een officieel document' waar wel soortgelijks wordt benoemd maar inderdaad (nog) geen standaard platform.

 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
548
130
En toch is er al wel een beweging in deze richting, google maar eens op CAS accu.
Helaas nog maar een beperkt aantal merken voor ons op dit forum.
 

Wim ()

Actieve deelnemer
1 jun 2023
80
23
België, Limburg
Zowel Bosch als Metabo zijn hierop los van elkaar aan het inzetten, maar in het aanbod zitten natuurlijk geen merken die (veel) overlap hebben.
Voor Bosch is op eerste zicht enkel wat overloop met Fein en voor Metabo met Mafell, maar die boormachines lijken bijna een kopie van elkaar.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
971
397
hilversum
CAS heeft wel wat overlappende merken maar niet perse in de hout /hobby/werk wereld.
Ik heb een perstang van Rothernberger en leen wel eens een collomix dan kan ik me eigen accu's gebruiken.
Maar ben zeer content met het aanbod van Dewalt dus ik zou niet perse een nieuwe universele accu lijn willen.
Met alle kosten en onhandigheid die het op me bestaande machines zou mee brengen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.