Mijn werkbanken project lag al zo'n 2 maanden stil vanwege de aanschaf + klussen aan een nieuwe motor (die nu klaar is) en het feit dat de DWE745, die ik dus bezit, een te kleine afkortlengte heeft. Deze 620mm was voor mij helaas net 26mm te kort. Tevens heb ik al vaker naar de invalzaag + rail en geleiders moeten grijpen echter komt de winter eraan en wil toch echt graag alles binnen kunnen doen en daarbij zat ik iedere keer met scheve zaagsnedes. Hoe moet ik nog uitzoeken maar dat komt later wel.
Lang nagedacht over een oplossing waaronder een extra rail kopen en deze koppelen maar dit zag ik niet zitten qua prijs gezien ik de DWE745 uiteindelijk graag wil vervangen voor een Axminster achtig iets. Toen uiteindelijk viel het kwartje... gewoon de rail natekenen, iets steviger maken qua model voor het 3D printen en een manier verzinnen om deze vast te zetten aan de bestaande rail. 2 uurtjes later is dit het resultaat:

Rail is nu 25 cm langer en voorlopig wel weer genoe voor de komende projecten.
Lang nagedacht over een oplossing waaronder een extra rail kopen en deze koppelen maar dit zag ik niet zitten qua prijs gezien ik de DWE745 uiteindelijk graag wil vervangen voor een Axminster achtig iets. Toen uiteindelijk viel het kwartje... gewoon de rail natekenen, iets steviger maken qua model voor het 3D printen en een manier verzinnen om deze vast te zetten aan de bestaande rail. 2 uurtjes later is dit het resultaat:

Rail is nu 25 cm langer en voorlopig wel weer genoe voor de komende projecten.