DWE745 Geleideral verlenging

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
178
127
Echt
Mijn werkbanken project lag al zo'n 2 maanden stil vanwege de aanschaf + klussen aan een nieuwe motor (die nu klaar is) en het feit dat de DWE745, die ik dus bezit, een te kleine afkortlengte heeft. Deze 620mm was voor mij helaas net 26mm te kort. Tevens heb ik al vaker naar de invalzaag + rail en geleiders moeten grijpen echter komt de winter eraan en wil toch echt graag alles binnen kunnen doen en daarbij zat ik iedere keer met scheve zaagsnedes. Hoe moet ik nog uitzoeken maar dat komt later wel.

Lang nagedacht over een oplossing waaronder een extra rail kopen en deze koppelen maar dit zag ik niet zitten qua prijs gezien ik de DWE745 uiteindelijk graag wil vervangen voor een Axminster achtig iets. Toen uiteindelijk viel het kwartje... gewoon de rail natekenen, iets steviger maken qua model voor het 3D printen en een manier verzinnen om deze vast te zetten aan de bestaande rail. 2 uurtjes later is dit het resultaat:

WhatsApp Image 2023-10-16 at 17.39.00.jpeg
WhatsApp Image 2023-10-16 at 17.39.01 (1).jpegWhatsApp Image 2023-10-16 at 17.39.01.jpeg

Rail is nu 25 cm langer en voorlopig wel weer genoe voor de komende projecten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik hoop dat je met afkorten eigenlijk langs zagen bedoeld. Zo niet, ga dan een beetje opzij staan en bestel alvast een nieuwe geleider. Het gaat een tijdje goed en dan wigt het hout zich diagonaal vast, waarbij je de langsgeleider molt en je daarna het hout voor je koker krijgt. Afkorten gaat echt veiliger met een schuifbak.
 

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
178
127
Echt
Ik hoop dat je met afkorten eigenlijk langs zagen bedoeld. Zo niet, ga dan een beetje opzij staan en bestel alvast een nieuwe geleider. Het gaat een tijdje goed en dan wigt het hout zich diagonaal vast, waarbij je de langsgeleider molt en je daarna het hout voor je koker krijgt. Afkorten gaat echt veiliger met een schuifbak.
Langs zagen ja :)
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.989
815
Omgeving Leiden
Dat heb je mooi bedacht en gemaakt. Ik heb geen ervaring of kennis van 3Dprinten , maar ik had niet gedacht dat zoiets zou kunnen. Toch eens in gaan verdiepen.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Ziet er goed uit.

Welk programma gebruik je om te tekenen, ben op zoek naar een (eenvoudig) tekenprogramma.
En uit welk materiaal heb je dit geprint.
 

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
178
127
Echt
Ziet er goed uit.

Welk programma gebruik je om te tekenen, ben op zoek naar een (eenvoudig) tekenprogramma.
En uit welk materiaal heb je dit geprint.
Ik gebruik zelf Fusion360. Zit een leercurve in maar is genoeg te vinden online. Het is vooral de tijd die het kost. Ik vind het leuk om problemen op te lossen door verschillende mogelijkheden te proberen dus tijd gespendeerd om CAD tekenen te leren is voor mij niet verspild.

Het materiaal is ABS+. Meeste gangbare is PLA maar dat geeft net wat minder mee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.