Durf te vragen: tegelboren

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Ik heb besloten om zelf de nieuwe wc in de werkplaats te betegelen, omdat het me leuk lijkt en ook een deel kostenbesparing. Maar nu het eenmaal zover is blijkt dat je er nog flink wat gereedschap voor nodig hebt. Dan is je besparing dus snel verdwenen...
Heeft er iemand in de buurt van Breda een tegelborenset te leen? Zo een die je op een haakse slijper monteert.
Ik moet verschillende diameters uitsparingen maken, van 20mm voor de montage van de toiletpot, 40mm voor het fonteintje, tot 65mm voor de lichtschakelaar. Soms kan het met een slijpschijf op de haakse slijper, maar soms zit het ook net in het midden van een tegel.

l_Tegelborenset-M14-nat-en-droog-compleet.jpg
 

kettingspanner

Actieve deelnemer
23 sep 2022
108
33
Alkmaar
Weet je zeker dat die op de haakse slijper moet? Ik weet dat ze bij de boels speciale gatenboren verhuren. Dacht dat die koppeling er ook zo uit zag. Maar het is al even geleden....
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.102
2.612
Ik gebruik meestal een carat tegelfrees van 20mm op de slijptol. Kan je gewoon langs een lijntje materiaal weg halen.
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
121
32
Delft
Je hebt tegelboren op de haakse slijper, maar ook op de boormachine, en die moet je koelen, dat gaat prima met een plantenspuit. Bij ecotools zijn die een stuk voordeliger. Ze zagen we echt heel langzaam, maar uiteindelijk kom je door je tegel heen.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Dank voor alle suggesties. Ik heb toch maar zelf een setje van 5 besteld. Niet al te duur, we gaan kijken hoe het gaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.