Dubbele tulp

thewieger

Actieve deelnemer
6 mei 2019
96
30
Wageningen
De lijnen zie ik niet, voor mij lijkt het alsof de jaarringen op de kopse kanten netjes doorlopen. Ik denk dat het technisch wel kan door de stukken niet haaks maar in 45 graden in elkaar te schuiven. Maar dan kun je dit dus niet op alle hoeken van een vierkante doos doen en qua verbinding zal het aan kracht inboeten.. Mooie vinding!
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Het is inderdaad gestapeld , zag het ook pas toen ik mijn bril opzette .
Elk blok heeft zijn eigen kern .
Je kan het nooit onder 45 graden in elkaar schuiven , die scherpe kanten van de verbinding zitten verkeerd .

Groeten Willem
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: thewieger

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Blijft de vraag hoe ze de koppen vormgeven, met holling dwars op bolling. Daar zou ik wel een filmpje van willen zien.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Je moet er voor naar Oostenrijk maar wie een cursus "dubbele tulp" zoekt: hier even klikken.
Het artikel dateert wel van juli 2012, weet dus niet of het nog actueel is.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
@JPAJS Als ik iets in houtstapelbouw zou willen maken, zou ik toch eerder voor het "Tiroler Schloss" kiezen.
En niet alleen omdat ik denk dat ik me daar nog wel mee zou redden ;) , die dubbele tulp is me iets te frivool.

1607855963362.png

Tiroler Schloss, hier uitgevoerd in gelamineerde balken. Bronvermelding.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: JPAJS

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.