Dremel maar dan beter ?

Tijs

Nieuw lid
6 jan 2013
13
0
Hoi ik heb een goeie dremel met ook een flexibele slang . Maar de dremel zelf is erg grof in de hand en de flexibele slang geeft best veel weerstand. Dus beetje lastig met precies werk. Nu zie ik in veel YouTube en pinterest filmpjes ze meestal de zelfde multitool gebruiken die veel makkelijker te hanteren lijkt en veel beter voor precies werk. Weet iemand misschien waar ik het over heb en een merk ervan ?

B.v.d Tijs
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
235
72
Google eens op ’hangmotor flexibele as’ . Misschien is dat wat je bedoelt?
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Tandarts, goudsmid of pedicure, allemaal hangmotor met flex as. Denk dat bij pedicure groothandel je misschien de meest vriendelijk geprijsde vind.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
911
765
Nootdorp
Google eens op ’hangmotor flexibele as’ . Misschien is dat wat je bedoelt?
Goed dat ik dit nu zie. Ik gebruik de dremel regelmatig en ik zit regelmatig te klungelen met de handgreep en de plaatsing van de dremel als ik de flexibele slang gebruik.
 
  • Leuk
Waarderingen: gait

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.234
2.646
Als je voor een hangmotor gaat, kan je de goedkopere pedicure machines beter links laten liggen. Ze zijn goedkoop met een reden. De werkzaamheden van een pedicure zijn veel minder belastend, dan die van een tandtechnicus of goudsmid. Als je werkzaamheden langer duren, ga je het fijn vinden dat je handstuk niet warm wordt. En een dood gevoel in je hand door de trillingen is ook minder . Een goede traploze snelheidsregeling is ook fijn. Er staan geregeld gebruikte hangmotoren op marktplaats. Kijk dan wel of er een handstuk bij zit, want een goed badeco handstuk is net zo duur als een nieuwe hangmotor.
 

Tijs

Nieuw lid
6 jan 2013
13
0
Bedankt voor alle tips. Heeft iemand misschien de hbm hangmotor model 2 ? En zo ja is dat wat ?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.798
953
Leeuwarden
Ja, die heb ik. Weinig mee gewerkt tot nu toe. Wel een keer wat langer gebruikt en gemerkt dat de boorhouder/handvat warm wordt en je tussentijds rust moet nemen om af te koelen.

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.