Draaibank project voor de liefhebber

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
126
164
Vlijmen
Al een hele tijd staat dit project bij mij in de werkplaats, klaar om opgepakt te worden, maar het komt er maar niet van.
Dus besloten dat het tijd wordt voor iemand anders om een poging te wagen ;).
Ik denk dat je er een complete bank van kan maken, maar ik durf dit niet te garanderen. Het is een model met dezelfde basis van een HBM 450, maar dan dus geen traploze instelling van de motor. Motor doet het ook nog gewoon.

IMG_0378.jpeg IMG_0377.jpegIMG_0376.jpeg

Ik hoef er niet de hoofdprijs voor en hoop er vooral iemand blij mee te maken. Het liefste ruil ik hem tegen een mooi stukje hout of op te knappen handgereedschap oid. Het reglement vraagt om een prijs, ik dacht aan iets van 45 euro, maar een ander bod mag ook.

Ophalen te halen in Vlijmen (vlakbij Den Bosch).

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
835
471
‘s-Hertogenbosch
Ben al in m’n bestand gaan kijken voor oud gereedschap en m’n houtvoorraad, zo ver was het al…… was misschien iets geweest voor iemand op de draaiclub,maar zag dat je reeds in onderhandeling bent.
Gaat gewoon over….

John1969

Post veel
10 jul 2023
835
471
‘s-Hertogenbosch
Dr zijn veel dingen waar je nooit genoeg van kan hebben (zoals blokschaven)
Soms moet je effe jezelf een halt toe roepen, ik zit in m’n schuur best vol. Ben redelijk voorzien van gereedschap op een breed gebied en heb nu eindelijk een beetje ruimte gecreëerd door veel en ander op te ruimen. Idd een derde bank had nog wel ergens kunnen staan maar er zou ook nog wel wat werk aan zitten en dan heb je ook een beetje ruimte nodig….

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.623
3.609
Gaanderen
Die zijn bijna allemaal te klein voor wat ik wil en de Amerikaanse zwarte draaibank wil ik niet (dat wil ik er ook weer niet voor uitgeven) Oneway is nog wel een optie maar die heeft een vaste kop. Magma titan 315 of de hapfo 400. Ik weet niet of de killinger draaibanken nog lang geleverd gaan worden. Steinert heeft zich in een overname verslikt en is zelf ook overgenomen. En als je ziet wat een VB 36 in prijs omhoog gegaan is.

• Leuk
Waarderingen: John1969

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.954
665
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Die zijn bijna allemaal te klein voor wat ik wil en de Amerikaanse zwarte draaibank wil ik niet (dat wil ik er ook weer niet voor uitgeven) Oneway is nog wel een optie maar die heeft een vaste kop. Magma titan 315 of de hapfo 400. Ik weet niet of de killinger draaibanken nog lang geleverd gaan worden. Steinert heeft zich in een overname verslikt en is zelf ook overgenomen. En als je ziet wat een VB 36 in prijs omhoog gegaan is.
Steinert overgenomen? Door wie?

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.623
3.609
Gaanderen
Steinert overgenomen? Door wie?
Neustart für das Drechselzentrum steinert® - Drechsler-Forum hier kan je de gehele bijdrage lezen. Ja in het duits.

Neustart für das Drechselzentrum steinert® – Neuer Besitzer sichert Zukunft von Markenfamilie und Onlineshop

Liebe Drechsel-Freunde,

wir freuen uns, über positive Entwicklungen berichten zu können. Das bekannte Drechselzentrum Erzgebirge - steinert® wurde von der HGL Verwaltungs- und Beteiligungsgesellschaft mbH aus Kiefersfelden übernommen und startete zum 01.10.2024 unter dem Namen steinert® Drechseltechnik GmbH neu durch.

Der neue Investor sichert als starker Partner die Zukunft unserer renommierten Markenfamilie sowie des dazugehörigen Onlineshops. Damit ist gewährleistet, dass das wertvolle Know-how und die einzigartigen Produkte weiterhin allen Drechselbegeisterten zur Verfügung stehen.

Frischer Wind & bewährte Tradition
Besonders erfreulich ist, dass die HGL Verwaltungs- und Beteiligungsgesellschaft mbH, die mit mehreren Unternehmen in Deutschland, Österreich und der Schweiz vertreten ist, auch den Betrieb im Drechselzentrum steinert® in Olbernhau fortführt. Auch unser Team wurde fast vollständig übernommen und wir Steinerts können in leitender Funktion unseren Beitrag zur Weiterentwicklung des Unternehmens leisten - für uns eine Herzensangelegenheit!

Unser Fokus liegt darauf, die Qualität unserer Produkte und Dienstleistungen weiter zu steigern und gleichzeitig Innovationen voranzutreiben. Mit gezielten Investitionen wollen wir unser Angebot weiter verbessern und mit Hilfe des umfangreichen Netzwerks der HGL Verwaltungs- und Beteiligungsgesellschaft mbH neue Vertriebswege und Märkte erschließen.

Für die unzähligen positiven Nachrichten und vor allem für die Treue in den vergangenen schwierigen Monaten bedanke ich, Roland Steinert, mich bei allen Kunden, Lieferanten, Geschäftspartnern und Freunden des Hauses Steinert im Namen des gesamten Teams.
:danke:

Um diesen besonderen Anlass gebührend zu feiern, werden wir unseren Onlineshop Schritt für Schritt erweitern und Euch regelmäßig mit spannenden Angeboten und Aktionen überraschen. Wir sind auf eure Meinungen gespannt und freuen uns auf die Zukunft.

Viele Grüße,
die Steinert-Brüder

• Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
126
164
Vlijmen
Ben al in m’n bestand gaan kijken voor oud gereedschap en m’n houtvoorraad, zo ver was het al…… was misschien iets geweest voor iemand op de draaiclub,maar zag dat je reeds in onderhandeling bent.
Gaat gewoon over….
Hoi John,

klaas kan hem toch niet overnemen, dus mocht je nog iemand weten, dan hoor ik het graag!

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
126
164
Vlijmen
Wat mankeert er precies aan het bankje?
Om eerlijk te zijn weet ik het niet precies, kom er simpelweg niet aan toe om het project op te pakken/starten (heb gewoon te veel andere projecten). Ik heb een soortgelijke draaibank staan, dus het was puur als opknap project binnen gehaald. Omdat ik mn werkplaats ga verbouwen staat hij in de weg en mag hij weg naar iemand die ik er blij mee kan maken.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.