Draadtype?

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
733
289
RegioRotterdam
Ik wilde de kerstboomstandaard, met wederom dank voor bewezen diensten, weer opbergen toen mij iets opviel: de draad van de spindel waarmee de boom wordt vastgezet.
De draad lijkt een beetje op wat er op een Rampamoer zit, en er zitten passende borstmoeren op die er origineel uitzien en zo te zien niet speciaal geknutseld zijn.
Dat zou betekenen dat het een (Amerikaans, het is een kerstboomstandaard van Amerikaanse makelijg) standaard draadtype is. Iemand enig idee welke standaard?

Diameter van de stang, op de draad, is 10 mm. Kerndiameter 7.5 mm. Ik kan daar niet direct een inch maat aan hangen. De spoed lijkt veel op 10 windingen per inch (2.5 mm).


20230103_094756.jpg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.220
2.644
Je kan de draad opmeten. Dan weet je wat ze gebruikt hebben. Als je grote hoeveelheden gebruikt, maakt het voor de kosten niet uit, of het een gestandaardiseerde draad is, of fantasie draad. Dat geldt dus ook voor de moeren. Er lijkt iets van een snelverstelling op te zitten. De constructie daar van, heeft vermoedelijk de spoed van de draad gedicteerd. Het ding is zeer waarschijnlijk in china geproduceerd en daarna in de usa in een doos gedaan, met de opdruk , made in usa.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck en ZotVanHout

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
206
70
Groningen
www.kiwood.nl
misschien afgeleid van (of slecht bewerkte) ACME 3/8" 10TPI

1800221-037-LS-2.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.