Goedemiddag allen,
Wij willen graag thuis een Douglas overkapping met berging achter in de tuin plaatsen, zouden jullie eens mee kunnen kijken naar onderstaande tekeningen of ik misschien wat vergeten ben?
Overzicht tekening 1 met alle maatvoeringen:
Opbouw tekening 1:
Opbouw tekening 2:
Het is de bedoeling dat de afvoer van het dak recht naar beneden gaat de berging in, hier wil ik meteen een regenton neerzetten, we hebben namelijk geen afvoer in de tuin.
Zie ik nog dingen over het hoofd, zijn bepaalde onderdelen niet handig uitgevoerd of juist overkill (maatvoeringen komen van de lokale Douglas leverancier)?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Wij willen graag thuis een Douglas overkapping met berging achter in de tuin plaatsen, zouden jullie eens mee kunnen kijken naar onderstaande tekeningen of ik misschien wat vergeten ben?
Overzicht tekening 1 met alle maatvoeringen:

Opbouw tekening 1:

- Staander en ringbalk Douglas 150x150mm met halfhout verbinding.
- Gordingen Douglas 160x65mm er overheen, naar beneden in de ringbalk vast geschroefd.
- Sponningplanken haaks over de gordingen heen.
- Ophoogstrook (geïmpregneerd vuren) en Douglas kantplanken om het af te dekken.
- Ik twijfel nog om een laag PIR onder het EPDM te doen, lijkt me eigenlijk niet nodig.
Opbouw tekening 2:

- Framewerken van 44x69mm geïmpregneerd vuren, ik zit nog te twijfelen om meteen dampopen folie tussen de framewerken en het zweeds rabat te doen, mocht ik ooit nog de berging willen isoleren.
- Zweeds rabat in het zwart erop.
- Deur voor de berging.
Het is de bedoeling dat de afvoer van het dak recht naar beneden gaat de berging in, hier wil ik meteen een regenton neerzetten, we hebben namelijk geen afvoer in de tuin.
Zie ik nog dingen over het hoofd, zijn bepaalde onderdelen niet handig uitgevoerd of juist overkill (maatvoeringen komen van de lokale Douglas leverancier)?
Alvast bedankt voor de antwoorden.