Doosje van dubieus afval hout en meranti plafondbalk

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
146
80
43
Breda
Strak gemaakt. Wordt het deksel, neem ik aan.
Wordt volgens mij best grote kist, of lijkt dat maar zo?
Iets van 35cm breed. Was eerst 37cm maar toen bleek de deksel te klein te zijn. :rolleyes:

Dus de doos 4 x verticaal doorgezaagd en een mooi stripje meranti tussen gefrut.
Had nog wat meer dunne stripjes hout over dus die opelkaar geplakt en die ben ik nu horizontaal aan het inleggen. Het wordt misschien niet een heel mooi doosje maar ik heb weer heel wat voor mij nieuwe technieken uitgeprobeerd.

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
146
80
43
Breda
Mijn rug voelt met je mee @Mosseltje...;)
Ik heb sinds kort een nieuw stuk gereedschap wat het stukken makkelijk maakt voor m’n rug.
De handsappie:

D5E687AB-F821-4B83-9EB1-F7880620593A.jpeg
Stukje hockey tape om de steel voor extra grip en het optillen van grote blokken is bijna kinderspel. Ook erg handig bij het verslepen van boomstammen.

Sinds kort eigenaar van een mooi stukje grond maar de vorige eigenaar deed niet veel aan snoeien. Had tientallen coniferen staan van 15 meter hoog. Nu 40 kuub aan takken en stronken voor de versnipperaar liggen en moet nog een tweede houthok gaan bouwen. :giggle:

Hoop snel weer wat foto’s te posten van het doosje wat ik ook nog moet afmaken.

• Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
146
80
43
Breda
28 mega coniferen geruimd
120 nieuwe conifeertjes geplaatst
65 meter nieuwe oprit aangelegd
Nieuwe vijver aangelegd

Maar ik heb gelukkig tussendoor ook nog aan het doosje kunnen werken.
De scharniertjes zijn 100% met de handgemaakt. Zaag, mes, rasp en schuurpapier.
Het inlegwerk met de freestafel
Om gelijk alle disciplines te benutten heb ik ook nog gebruikt gemaakt van een draaibankje om foute pootjes te maken.
A45C2087-56CF-4A4D-A0EA-9DA7378C4022.jpeg

17710431-CA69-4EDC-8129-E70DE68B0816.jpeg

7796862F-2BFB-4B94-BBC2-A761ED148EC2.jpeg

D5D98D85-1BA7-46AA-864C-808DA1F08C06.jpeg

3E82B4C6-7BBD-4ED3-98FC-A832D5CBCCD9.jpeg

E9AFA11E-BAAE-4139-A4AA-C9C41ED9E337.jpeg

Nu het minst leuke werk. Netjes maken en dan eens kijken hoe ik het ga afwerken.
De binnenkant heeft al een laag pu lak maar dit geeft wel erg veel contrast tussen donker en licht.

Iemand suggesties?

• Leuk
Waarderingen: Kor

Kor

Post veel
10 jun 2012
935
335
Niet een heel erg uitgebalanceerd ontwerp maar het enthousiasme spat eraf. Je ziet echt aan het kistje dat je je lekker hebt uitgeleefd.

• Leuk
Waarderingen: Mosseltje

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
146
80
43
Breda
Haha, ik snap precies wat je bedoelt. Het was inderdaad meer een oefening in verschillende technieken en dat zie je terug in het eclectisch eind resultaat. :censored: :giggle:

Ik ben pas een jaartje bezig met houtbewerking en ben nog op zoek welke richting ik op wil. Mijn vriendin moet dan ook altijd lachen om mijn standaard antwoord als ze vraagt wat ik vandaag gemaakt hebt; plezier en een hoop zaagsel.

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
315
88
Enschede
Leuk doosje hoor :D
Had niet verwacht toen ik naar de laatste foto's keek dat de schuine strips in het kistje waren ingelegd.

• Leuk

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
233
6
Mechelen
Zeer mooi kistje geworden Mosseltje!
Heb je trouwens nog steeds m'n harvey in bezit? :)
Ik was al vergeten dat jij t was maar aan je auto had ik je herkend haha..

Groetjes uit België

• Leuk

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
146
80
43
Breda
Zeer mooi kistje geworden Mosseltje!
Heb je trouwens nog steeds m'n harvey in bezit? :)
Ik was al vergeten dat jij t was maar aan je auto had ik je herkend haha..

Groetjes uit België

Alsof ik de enige ben met een oranje pick-up. :giggle:

Ik ben nog steeds uitermate tevreden over de aankoop. De Harvey heeft een mooi centrale plek in de werkplaats gekregen en is iets uitgebreid.

D552D113-E028-4F54-AE34-C9E9ABBCF798.jpeg

Alleen de stofafzuiging laat te wensen over. Volgende stap wordt een 15cm aansluiting aan de andere kant.

meron

Post veel
8 sep 2011
1.152
141
Nijmegen
Mooi kistje geworden. Hoe stevig zijn die houten scharnieren? Ik heb ook wel een houten scharnieren gemaakt, maar ik had toen niet de indruk dat ze dagelijks gebruik gingen overleven.

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
146
80
43
Breda
Mooi kistje geworden. Hoe stevig zijn die houten scharnieren? Ik heb ook wel een houten scharnieren gemaakt, maar ik had toen niet de indruk dat ze dagelijks gebruik gingen overleven.
Het is meranti hout wat toch wel een stevige houtsoort is. Ook heb ik de pootjes ingesmeerd met paraffine voor smering zodat het minder snel zal slijten. Maar hoe stevig het is durf ik niet te zeggen. Het voelt vrij solide aan. Ik ga het niet testen hoeveel het kan hebben. Daarvoor zat er net iets teveel werk in, haha.

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
146
80
43
Breda
Ik heb het getest voor je.
Ik heb de kist (gevuld met beitels) van zo’n anderhalve meter op het beton laten vallen. Dit geheel gepland uiteraard. (Not) :cautious:

311E5705-7896-4A90-9E5F-16EC850A7A42.jpeg

• Verdrietig
  • Wow
Waarderingen: Bosquet en meron

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.