Dominofrees (ver)huren?

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
De leercurve zou wat groter zijn, maar wat versta je hieronder?
YouTube afschuimen waarbij het gebruik ervan in geuren en kleuren wordt uitgelegd?

Youtube kan uiteraard helpen. En zeker de extended manual (Rick Christopherson) lezen. Om te beginnen vind ik dat je echt moet doorhebben hoe de machine (technisch) werkt. Wat voor een beweging maakt de frees nu eigenlijk? Hoe beinvloed de diepte de vorm van het gat? Hoe worden die 3 breedtes van gaten bewerkstelligd? etc. ... Wanneer je dit allemaal echt door hebt kan je m.i. alles zelf wel uitvogelen.

Standaard vlak- en hoekverbindingen zijn vrij straight forward. Toch moet je even doorhebben wat de voor- en nadelen zijn van de standaard (en uitbreidings-) aanslagen (pinnetjes of flippers). Wanneer je combineert tussen nauwe en ruime gaten zijn die niet meer bruikbaar bv.
Wanneer en hoe gebruik je nauwe gaten, wanneer ruime? Welke grootte Domino in welke dikte en soort materiaal? Exentrische diepte van gaten bij hoekverbindingen?

Wanneer je Domino's in verstekverbindingen wil gebruiken ga je extra op je tellen moeten letten, en goed doorhebben hoe de machine werkt om de juiste hoogteinstelling etc. te kiezen.

Niks overkomelijks uiteraard, maar om de machine ten volle te benutten, én om goede resultaten te bekomen, moet er toch even mee leren omgaan.
 

ronaldt

Nieuw lid
6 apr 2014
4
0
45
Bunnik
gereedschapverhuur.nl
Ophalen en verzending zijn beide mogelijk!
Vanaf 2 dagen huur is de verzending gratis, de retourzending is wel voor eigen rekening. :cool:

Dit klinkt leuk! maar ze rekenen ook 0.50 cent per km.. Dus van bunnik naar Rotterdam 4x.. Dat is dus 150 euro voor een dag...
Als je kon ophalen was t interessant geweest.

Klinkt alsof t toch op den duur investeren wordt.. Domino heeft toch voorkeur boven lamellen frees. Massieve houtverbindingen maken zal ik veel doen!
En zoals t er nu naar uitziet kan ik nog wel even meubels blijven maken :).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.