Documentaire over George Nakashima

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
DVD en Blu-Ray te koop en je zou de docu ook kunnen streamen (maar dat heb ik nog niet gevonden)
op de home-page is een trailer te zien

uit de Furniture&Cabinetmaking van Feb 2021
THE DOCUMENTARY
George Nakashima, Woodworker is the only film to cover his life, work and legacy in depth. The film’s unique insight is possible because of the family’s collaboration: George’s offspring, Mira and Kevin, allowed their cousin, John, complete access to their huge collection of photographs from George’s lifetime. John Nakashima is a PBS producer in West Virginia and an independent filmmaker. John explains, ‘I believe George had a good sense that he would have a significant life. He seems to have never thrown out a photograph. Once he could afford it, he constantly brought in the great photographers that lived in the Philadelphia/New York area, especially legendary architectural photographer, Ezra Stoller. George’s sister, Mary Hokari, had a collection of letters from George to his parents. And George himself kept several file cabinets full of letters, speeches, drafts, autobiography drafts and notes.’
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
De streaming versie stond er een week geleden ook nog gewoon bij..... was nog aan het twijfelen tussen streaming en de DVD, nu is de keuze blijkbaar voor me gemaakt.

Baal er nog steeds van dat ik net een paar uur te laat was met mijn inschrijving toen hij gratis in de première te zien was.

Deze is ook wel aardig:
Beetje teveel upperclass, maar dat waren toen eigenlijk ook de klanten en nu al helemaal de verzamelaars/speculanten. Blijft wel vakwerk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.