Nu ben ik wel benieuwd naar de spelregels![]()
Ziet er leuk uit!
Nou de spelregels nog
elke speler krijg 10 deuveltjes je gooit met 1 dobbelsteen, degene die het hoogste gooit mag beginnen als je een 6 gooit gaat er een in het Middengat dus in de pot, je moet minimaal 1 x gooien en dan kan je de beurt doorgeven, als 1 tot 5 gooit mag je als er plek is een deuvel in de gaten zetten als je medespelers een getal gooit dat al bezet is moet hij alle deuveltjes pakken. Wie het eerst alle deuveltjes kwijt is is de winnaar.
Dag Pieter, zo’n potje maken is niet erg moeilijk toch?Henk,dat wordt een uitgebreid artikel in de AktieRadius!
Zelf bedacht of is het een bestaand spel? En de tacktiek zit hem ik nog een keer wel of niet gooien?elke speler krijg 10 deuveltjes je gooit met 1 dobbelsteen, degene die het hoogste gooit mag beginnen als je een 6 gooit gaat er een in het Middengat dus in de pot, je moet minimaal 1 x gooien en dan kan je de beurt doorgeven, als 1 tot 5 gooit mag je als er plek is een deuvel in de gaten zetten als je medespelers een getal gooit dat al bezet is moet hij alle deuveltjes pakken. Wie het eerst de deuveltjes kwijt is is de winnaar
Dankjewel jolienDat ziet er me een zeer leuk spelletje uit, en mooie potjes zeg, amai!
Groetjes Jolien