Discussie over verzekeringstechiek voor (semi) deskundigen

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Helaas een tegenvaller qua verzekering hier: omdat het pand al lange tijd op de slooplijst van de gemeente stond was het niet mogelijk een (opstal?) verzekering af te sluiten. Veel ondernemers hoeven uit die hoek dus niks te verwachten en zijn aangewezen op giften, donaties en kans op een nieuwe plek.
Het gaat dan toch om een inboedelverzekering voor die ondernemers en geen opstal? Buiten dat je wel een werkplek nodig hebt natuurlijk....
 

rik ruig

Actieve deelnemer
21 okt 2013
160
39
Het gaat dan toch om een inboedelverzekering voor die ondernemers en geen opstal? Buiten dat je wel een werkplek nodig hebt natuurlijk....
Nee verzekeraars gaan voor driedubbel zeker , dus in zo'n pand kan je de baud hachelen !
Sterker nog , mijn moeders inboedelverzekering had ik drie maanden betaald , toen ze dement opgenomen werd in een gesloten inrichting , en twee weken daarna was er een waterleiding gebarsten . 54 jaar lang betaald , nooit iets geclaimd en we konden de pot op , van de anderhalve ton schade werd niets vergoed om dat mijn moeder er niet meer woonde .......
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Nee verzekeraars gaan voor driedubbel zeker , dus in zo'n pand kan je de baud hachelen !
Sterker nog , mijn moeders inboedelverzekering had ik drie maanden betaald , toen ze dement opgenomen werd in een gesloten inrichting , en twee weken daarna was er een waterleiding gebarsten . 54 jaar lang betaald , nooit iets geclaimd en we konden de pot op , van de anderhalve ton schade werd niets vergoed om dat mijn moeder er niet meer woonde .......
Los van dat verzekeraars bij grote schades absolute draken zijn, moeten ook zij zich aan de wet houden. Ik kan me niet voorstelken waarom je geen inboedelverzekering zou kunnen afsluiten, tenzij het pand echt in heel slechte staat verkeerde, zodat door die staat schade kan ontstaan, danwel vervreemding makkelijker wordt.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Los van dat verzekeraars bij grote schades absolute draken zijn, moeten ook zij zich aan de wet houden. Ik kan me niet voorstelken waarom je geen inboedelverzekering zou kunnen afsluiten, tenzij het pand echt in heel slechte staat verkeerde, zodat door die staat schade kan ontstaan, danwel vervreemding makkelijker wordt.
Je kan wel een verzekering afsluiten alleen…….. tegen een niet betaalbaar tarief.
Het zelfde geld voor een hout werkplaats als er een hout kachel instaat willen verzekerings maatschappijen niet eens een offerte uitbrengen en kun je de inboedel en opstal verzekering als bedrijf wel vergeten. En dat heb ik uit eerste hand.
als je een hout hobby ruimte hebt bv garage met hout kachel en er ontstaat brand keren ze niets uit.
Groetnis,
Roeland
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Het zelfde geld overigens voor het afsluiten van een aov als je kantoor werk doet als Zzper dan is het betaalbaar rond de 300 euro.
maar werk je met verspanende machines(gevaar) dan betaal je al gauw rond de 900 euro (per maand).
ik als kleine zelfstandige kan en wil dat niet opbrengen en pas na een jaar interen gaan ze voor maximaal 2 jaar betalen
kan dus beter zelf een potje maken.

Groetnis,

Roeland
 

A.N

Actieve deelnemer
Bijna alle verzekeringen eisen bij oudere gebouwen een SCIOS scope 10 keuring..
Je kunt geen bedrijfsinboedelverzekering etc afsluiten als die keuring niet gehaald wordt.
In een bedrijfsgebouw als dat in Rotterdam kijken ze dan niet alleen naar de technische installatie qua keuring maar vooral naar de brandgevaarlijkheid ervan. Bij een bedrijfsverzamelgebouw waar de units niet met brandwerende middelen van elkaar gescheiden zijn krijg je nooit een verzekeraar bereid een individuele unit te verzekeren tegen brand Vooral niet als er een ambacht in wordt uitgeoefend met machines.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Bijna alle verzekeringen eisen bij oudere gebouwen een SCIOS scope 10 keuring..
Je kunt geen bedrijfsinboedelverzekering etc afsluiten als die keuring niet gehaald wordt.
In een bedrijfsgebouw als dat in Rotterdam kijken ze dan niet alleen naar de technische installatie qua keuring maar vooral naar de brandgevaarlijkheid ervan. Bij een bedrijfsverzamelgebouw waar de units niet met brandwerende middelen van elkaar gescheiden zijn krijg je nooit een verzekeraar bereid een individuele unit te verzekeren tegen brand Vooral niet als er een ambacht in wordt uitgeoefend met machines.
Grappig, ik kreeg het bij RDM wel gewoon voor elkaar. (Laten regelen en ff geleden, dus weet niet meer van de hoed en de rand) Nu is dat wel in goede staat natuurlijk, maar er was wel collectief gebruik zonder scheidingen.
Volgens mij is dat nog steeds zo in o.a. het innovation dock en daar wordt flink verspaand op verschillende plekken.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
971
397
hilversum
Het zelfde geld overigens voor het afsluiten van een aov als je kantoor werk doet als Zzper dan is het betaalbaar rond de 300 euro.
maar werk je met verspanende machines(gevaar) dan betaal je al gauw rond de 900 euro (per maand).
ik als kleine zelfstandige kan en wil dat niet opbrengen en pas na een jaar interen gaan ze voor maximaal 2 jaar betalen
kan dus beter zelf een potje maken.

Groetnis,

Roeland

Daarom gaan ze ook het verplicht stellen....
En kies je zelf niks moet je een UWV aov...
Dan kan ik beter stoppen met werken voor mezelf...

Moet een pot maken om een jaar te overbruggen en daarnaast nog eens betalen voor een uitgeknepen pleister...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.115
2.616
Die aov verzekeringen heb je echt niets aan. Van wat je dan na twee jaar uitgekeerd krijgt, kan je alleen leven als je al in een sociale huurwoning woont en geen verdere lopende verplichtingen hebt. Je komt in de bijstand en daar betaal je al voor. de verzekeraar kijkt of je nog wat ander werk kan doen en keert maar een fractie van dat minimum uit. Het is gewoon voor de regering lekker assurantiebelasting vangen. Nog een belasting op werken.
 

JMe

Actieve deelnemer
25 mrt 2017
124
34
maar werk je met verspanende machines(gevaar) dan betaal je al gauw rond de 900 euro (per maand).
Daar komt nog bij dat als je werkt in een zwaar beroep boven de 60 jaar niet je niet meer kunt verzekeren. Ik ben hovenier en kreeg in het kwartaal dat ik 60 werd een briefje dat ik ingaande het volgende kwartaal niet meer voor arbeidsongeschiktheid was verzekerd en werd ik bedankt voor de prettige samenwerking.
 

JMe

Actieve deelnemer
25 mrt 2017
124
34
Grappig, ik kreeg het bij RDM wel gewoon voor elkaar. (Laten regelen en ff geleden, dus weet niet meer van de hoed en de rand) Nu is dat wel in goede staat natuurlijk, maar er was wel collectief gebruik zonder scheidingen.
Volgens mij is dat nog steeds zo in o.a. het innovation dock en daar wordt flink verspaand op verschillende plekken.
Bij mijn verzekering was die Scope 10 keuring verplicht vanaf 1-1-2023, volgens mijn verzekeringsadviseur bij vrijwel alle maatschappijen.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Bij mijn verzekering was die Scope 10 keuring verplicht vanaf 1-1-2023, volgens mijn verzekeringsadviseur bij vrijwel alle maatschappijen.
Dit speelde enige tijd terug. Maar verzekeraars verzinnen steeds weer iets nieuws. Alles om onder betalen uit te komen.....

Aov is meer van hetzelfde, dat verplichten is pure oplichting. De nieuwe feodaliteit moet feit worden, vrijheid wordt steeds verder ingekapseld. Bijzonder eng...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.