Digitale display op Scheppach hms 260

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Ik heb bovengenoemde VVD van een forumlid overgenomen een tijdje geleden.
Nu vind ik de "dode" slag in het stelwiel redelijk groot waardoor het lastig is om naar de exacte maatvoering te gaan.

Allemaal overkomelijk hoor en met xtra doorvoeren kan ik naar de juiste maat toe kruipen, maar het lijkt mij best handig om een digitale read-out te hebben.

In mn zoektocht kwam ik op de Wixey WR510 en de WR550 uit.

Beide opties lijken mij werkbaar op mijn machine.

Zijn er meer mede-forummers die zo'n modificatie al hebben uitgevoerd en wellicht al met wixey bekend zijn?

En die mij wellicht kunnen helpen met de juiste keuze? en do's or dont's?

Alvast bedankt,

Groet,
Danny
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Op mijn Metabo HC 260 heb ik een Wixey gezet (zie post #67 in dit topic) en in dat topic staan ook een aantal foto's. Maar ik weet niet hoeveel je er aan hebt, aangezien het monteren zeer afhankelijk is van de machine waar je deze op monteert.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Ik heb op zowel mijn zaagtafel (Harvey) als op de freestafel (met Triton-frees) een Wixey-hoogtemeter zitten. Op de zaagtafel zelfs twee; een voor de breedte van de kangsgeleider en een voor de hoogtevertelling van het zaagblad. Als je eenmaal hebt bepaald wat de meest handige plek is (een deel op het vaste deel en een deel op de vandiktetafel), een paar gaten boren en vastbouten.
Zie deze post voor de foto's van de hoogtemeter aan de Harvey.
Ik zou het zeker aanraden, ze zijn echt super. Iedere keer zonder meten exact de juiste maat, als je 'm eenmaal hebt ingesteld.

Ik heb zelf de Wixey's met losse kabel (WR550 maar dan de variant voor de frees, die iets korter is) op beide machines zitten. Die is veruit het meest praktisch, omdat je daar zelf kunt bepalen waar je het display wilt hebben en niet perse meteen bij de sensor. (Mocht de kabel niet lang genoeg of te lang zijn, dat is gewoon een normale UTP-netwerkkabel). Voor jou is denk ik de WR550 het meest praktisch, dat is dus degene die Luuk ook op zijn HC260 heeft zitten.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
ik heb een van mijn Wixey's op mijn Jet JWP12 vandiktebank (WR510), heel eenvoudige montage en gemakkelijk aanpasbaar, echt een aanrader
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.