Diepte sponning voor deurdikte 4cm

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
560
94
Stiens
Dag,

Wij hebben nieuwe kozijnen geplaatst gekregen voor stompe deuren van 4cm. De deuren moeten nog afgehangen worden. Ik meet nu een sponningdiepte van 5cm. Is dat normaal?


Ik heb andere stompe deuren waarbij de sponningdiepte maar iets groter is dan de deurdikte.

André
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Wat normaal is, weet ik niet. Maar bij mij zit er een de ene kant een rubber profiel en dan houdt ik aan de andere kant ook nog wat ruimte over. Zonder te meten denk ik dat het bij mij ook 5 cm is.
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
560
94
Stiens
Ok, bedankt. Ik moet er maar op vertrouwen dat het goed komt. Gek genoeg zit er bij de andere 3 stompe deuren die wij al hebben helemaal geen tochtstrip, en zou er eventueel alleen maar een heel dunne tussen passen. Op mijn gevoel zeg ik dat ik straks 6 à 7 mm moet overbruggen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.108
2.615
Als je sponning wat dieper is, maakt toch niet uit? Je scharnier komt wat verder uit de deur, maar dat is het enige verschil.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.