DeWALT DCW210N Polijst pads

thijn

Actieve deelnemer
10 feb 2021
44
14
Rotterdam
Hoi,
Ik heb een tafel.
Ik heb een random orbit sander.(DeWALT DCW210N)
Ik heb Rubio Monocoat.
Aangezien ik wat blesures heb aan mijn ellebogen (tennisarm), is het niet mogelijk om met de hand de Rubio te "polijsten".
Dus ik denk.. ik gooi wat polijstpads op mijn dewalt en gaan!.
Na een avondje zoeken ben ik niet heel veel wijzer, veel pads zijn te krijgen voor andere polijst machines, vaak niet met een klitteband, of een hele andere maat dan mijn Dewalt.
Dus, heeft iemand ervaring om een hardwax oil te polijsten met voorgenoemde schuurmachine, dan hoor ik dat graag!

thanx!
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Een kennis van mij gebruikt daarvoor 3m of scotch brite schuurpads, zonder speciaal klitteband. Het werkt op zich prima alleen ruikt je schuurmachine er wel een tijdje naar. Ik heb het met mijn festool ets 125 ook gedaan, zonder specifieke pads, met een prima resultaat.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.606
Dat is een schuurmachine. Voor polijsten ga je meer lol beleven aan, je raad het al, een polijstmachine.
 
  • Leuk
Waarderingen: handig18

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.606
Ik weet niet wat je onder inwerken verstaat, maar met een excenterschuurmachine kun je tot zeer fijn schuren, maar glanspolijsten doe je met een polijstmachine.
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Gaat het je alleen om het opbrengen van Rubio?
Of een andere finish?

Ik zie in die filmpjes op Youtube van die grote houten tafels dat ze een joekel van een machine hebben om die finish op te brengen en te "buffen"

Ik vermoed dat dat met dit soort machines ook prima gaat......25 euro bij praxis of gamma.

Schermafbeelding 2021-06-20 om 20.08.48.png

Als ik ooit aan zo'n soort tafel of project zou beginnen ga ik het hiermee aanbrengen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.606
Of te wel, voor polijsten gebruik je een polijstmachine. Zo duur zijn die dingen nu ook weer niet. Zo'n poetsmachine zoals hier boven, gebruik je om reeds gepolijste oppervlaktes bij te houden. Maar als je toch een polijstmachine koopt , kan je daar ook een lamsvacht op zetten.
 

thijn

Actieve deelnemer
10 feb 2021
44
14
Rotterdam
Dan lijkt mij de door mij genoemde oplossing een goede en goedkope....
Jup lijkt zeker interesant, het enige vraagstuk dat ik heb, is dat deze single speed lijkt, dit in tegenstelling tot vele sources die toch aangeven dat je variable speed wil kunnen doen ivm hitte enzo.
De vraag is dan is 30eur meer meer dan 100% verbetering met dit:

 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Jup lijkt zeker interesant, het enige vraagstuk dat ik heb, is dat deze single speed lijkt, dit in tegenstelling tot vele sources die toch aangeven dat je variable speed wil kunnen doen ivm hitte enzo.
De vraag is dan is 30eur meer meer dan 100% verbetering met dit:

Ik snap wat je zegt.....
Het grote voordeel van die goedkope unit is dat hij uit zichzelf al "staat" op het oppervlak.
Daarmee is het inwerken van de finish een peulenschil, je hoeft alleen te sturen met 1 hand.

De HBM lijkt me dat je echt met 2 handen moet hanteren.

Ze zijn er ongetwijfeld ook met variabel toerental.......kwestie van even zoeken vermoed ik.
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Waar ben je uiteindelijk voor gegaan? Ik ben ook aan het kijken voor zo'n machine zoals @Puff aangeeft, puur voor het aanbrengen van Rubio Monocoat op grotere oppervlakten.
Ik zie verschillende van dat soort machines en hebben vaak een poetsschijf van 250mm. Die ronde aanbreng pads van Rubio zelf zijn 150mm.
Welke pad zou je dan gebruiken voor het aanbrengen icm zo'n 250mm polijstmachine?
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Ik heb een polijstmachine uit mijn auto detailing tijd, maar dat is gewoon een regelbare excenter machine met 5mm uitslag.

Zulke pads kunnen ook op een excenter schuurmachine. Feit is wel dat je een regelbare schuurmachine moet hebben dan kun je op een rustig toerental het product inwerken.

Pads zoals dit zijn daarvoor geschikt. Daarmee zet je ook een wax op een auto;


Zelf nog nooit met een schuurmachine geprobeerd, maar in theorie moet het lukken omdat het een zelfde principe is.
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Ja ik had het met mijn festool ets150 gedaan en dat werkte goed maar dan zit wel de schuurmachine helemaal onder en dat vind ik zonde en onhandig. Vandaar dat ik op zoek ben naar een machine die ik alleen gebruik voor het aanbrengen van de olie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.