Dewalt 7485 met veel stof buiten de tafel

mvdZwan

Nieuw lid
14 jul 2023
3
0
3232rb
Beste,

Ik heb een Dewalt 7485 en het valt mij op dat er veel stof tussen allerlei kieren en gaten komt onder de zaagtafel ipv dat het wordt opgezogen.
Hebben hier meer mensen last van? Het valt mij een beetje tegen en ik had een betere stof afzuiging verwacht. Verder ben ik wel erg tevreden met de machine.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Het is niet de meest geweldige machine wat afzuiging betreft. Wat zeker helpt is de afzuiging op de kap erbij zetten. Dit is al vanaf het begin. Ik heb een DW745 type 1 gehad en heb nu een DWE7492. Zelfde verhaal. En ik heb echt wel een monster van een afzuiger erop staan. Onthou dat het bouwzagen zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: mvdZwan

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
546
130
Heb ook ooit een 745 gehad en inmiddels een 7492.
Mijn idee is dat het stof vooral vrijkomt aan de bovenkant bij de flexibele aansluiting van de zaagkast op de tafel. Doordat hier beweging mogelijk moet zijn om het zaagblad schuin te kunnen zetten zijn hier openingen.

Destijds gezocht naar verbetering en op You tube dit gevonden.
Ook geprobeerd en gaf wel verbetering. Ook gemaakt met stevig karton. Nadeel is dat je weg moet halen wanneer je het blad schuin versteld.
Zoek voor mijn 7492 ook naar verbetering, wellicht zoiets ook weer eens maken.


 
  • Leuk
Waarderingen: mvdZwan

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.