Dewalt 745 stuk?

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
182
68
Beste,

Met het maken van pootjes om onder een bureau te plaatsen, had ik een mooie aanpassing gedaan aan mijn crosscut-slede om een hoek van 45 graden te geven aan kleine houtblokjes, waarbij ik met klemmen werkte ipv mijn handen. Lekker veilig dacht ik. Het stukje eik dat er werd afgezaagd, kwam wel altijd tegen het zaagblad te liggen, maar dit was geen probleem, dacht ik. Ik stopte de zaag ook wanneer het blokje er nog op lag. De laatste keer dacht ik: misschien toch eens proberen om de slede achteruit te halen met draaiend zaagblad.
Dit zorgde ervoor dat het blokje tegen/onder het zaagblad kwam en alles geblokkeerd raakte. Bij opnieuw opstarten, bleek het zaagblad heen en weer te wobbelen en na wat onderzoek met verschillende zaagbladen ben ik er uit dat de as geraakt is. Er zijn reservestukken te bestellen bij Kruis of andere, maar zou iemand mij kunnen op weg helpen om het juiste te bestellen? Iemand heeft het hier ook al eens gevraagd en kwam op reservestuk 201 uit, maar ik ben sterk aan het twijfelen dat het (enkel) dit is.
Iemand deze machine al eens uiteen gehaald? Beter laten herstellen?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.108
2.615
De as is nr 201. De rest van de onderdelen kan je opnieuw gebruiken als je ze netjes demonteert.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
548
130

Hier een video die je wellicht kan helpen, niet hetzelfde probleem maar voor een gedeelte wel wat jij ook moet doen.
Hoop voor je dat er niet meer kapot is, zal wel een behoorlijke klap geweest zijn.
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
182
68
As besteld. Bedankt voor de snelle feedback al!
De klap viel op zich wel mee, het blad stond bijna direct stil. Het was eerder toen ik hem terug opzette, dat ik verschoten was, aangezien mijn slede opeens breder werd ingezaagd. En zo'n slingerende as ziet er gewoon giga gevaarlijk uit als die draait.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.