Deur tuinkast onder carport

3 jan 2019
10
1
Ik ben een tuinkast aan het bouwen. Deze staat volledig onder een carport. De kast staat helemaal droog. De kas wordt volledig bekleed met rabat, de deuren dus ook.

Ik ben nu toe aan het maken van de deuren, maar ik twijfel over de constructie. Ik ben bang voor het kromtrekken van de deuren. Het wordt een dubbele deur, met een totale afmeting van 230 x 250cm (dus twee deuren van ieder 115 x 250cm).

Mijn idee voor de deuren is om een underlaymentplaat te nemen, hier van 44 x 44mm vuren een frame tegenaan te maken. Met de decoupeerzaag flinke gaten uit de plaat zagen ter ventilatie van het rabat wat er tegenaan komt. Dus van buiten naar binnen krijg je dan rabat, underlayment, 44 x 44 mm vuren frame. Dit geheel wil ik dan ophangen aan 3 stuks buitendeur scharnieren.

Goed idee, of kan ik beter wat anders doen?
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
zekerheid dat de deuren niet scheef gaan trekken, heb je niet
langs de scharnierkant kan dat nog meevallen
aan de slotkant is de situatie anders
je kan daar bovenaan + onderaan een grendel(tje) plaatsen
de kader van 44x44 houdt het eventueel scheluw trekken niet volledig tegen
als de kast droog staat, dan zie ik geen reden om het rabat naar binnen toe ademend te maken
achter rabat aan de buitenzijde van een constructie komen meestal vertikale latten voor de ventilatie
dus die kader zou je tussen rabat + plaat kunnen zetten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.