Deukje in keuken aanrecht wegwerken

Shahrasana

Nieuw lid
12 mei 2020
2
0
Hallootjes,

Toen mijn lieve vader de vaatwasser onder het aanrecht wilde schuiven, heeft hij een deukje in het aanrecht gemaakt. Het gaat om een klein maar duidelijk zichtbaar blutsje.
Ik heb er houtlijm over gesmeerd om zo te voorkomen dat er water in zou sijpelen maar nu vraag ik me af: kan ik dit verven let witte verf? Het ziet er zo glad uit dat ik vermoed dat er geen verf op blijft kleven🙄.
In bijlage foto ter illustratie.
Enig idee hoe ik dit kan wegwerken? Welk soort verf?
Dank;IMG_20200512_161105__01.jpgIMG_20200512_161105__01.jpg
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Heb je de kleurcode van de keuken nog ergens (rekening?) ?

Daarna zou ik de lijm er af schuren, goede plamuur er indoen zodat de deuk vlak is, en dan verven.

Evt. kan een goede verfwinkel ook de exacte kleur van een ander stuk keuken aflezen/scannen en zo op kleur mengen, of je vraagt een kleurwaaier te leen en kijkt thuis welke kleur het moet zijn.

Of je houtlijm permament watervast is betwijfel ik, zeker omdat er bij een vaatwasser ook nog wel eens een wolkje hete damp ontsnapt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Shahrasana

Shahrasana

Nieuw lid
12 mei 2020
2
0
Heb je de kleurcode van de keuken nog ergens (rekening?) ?

Daarna zou ik de lijm er af schuren, goede plamuur er indoen zodat de deuk vlak is, en dan verven.

Evt. kan een goede verfwinkel ook de exacte kleur van een ander stuk keuken aflezen/scannen en zo op kleur mengen, of je vraagt een kleurwaaier te leen en kijkt thuis welke kleur het moet zijn.

Of je houtlijm permament watervast is betwijfel ik, zeker omdat er bij een vaatwasser ook nog wel eens een wolkje hete damp ontsnapt.

Hallo!
Dank voor je snelle reactie.
Ik heb de kleur helaas niet meer maar het is super wit wit dus ik vermoed dat een witte kleur wel het deukje kan camoufleren.
Ik dacht er gewoon over te gaan met verf eerlijk gezegd maar inderdaad, gezien de vaatwasser eronder zit misschien plamuren.
Ik probeer het👍🏻
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.