Demonteren motor Inca 260

BDN

Nieuw lid
20 okt 2020
8
2
Mijn Inca 260 bandzaag doet het helaas niet meer. Als ik m aan zet, zoemt ie wel, maar draait de motor niet. Condensator vervangen, maar dat hielp niets. Ik wil eens kijken of er ergens een draadbreuk zit, en anders evt de motor proberen te vervangen (direct gekoppelde motor, geen snaar). Maar kan iemand mij uitleggen hoe ik de motor demonteer? Ik heb een inbus boutje wat van opzij in het wiel zit er uitgedraaid, maar dan zit het wiel nog vast (durf er niet meteen met koevoet of hamer een aanval op te doen).
Zit dat wiel nog ergens anders mee vast, behalve dat boutje? Of zit ie vast door waarschijnlijk tientallen jaren stof? Wat is dan de beste manier om het heelhuids uit elkaar te krijgen?
2e vraag: Heeft iemand ervaring met evt de motor te vervangen, of is evt laten reviseren de beste optie?

Bij voorbaat dank voor reacties
 

Bijlagen

  • IMG_0802.jpg
    IMG_0802.jpg
    54,4 KB · Weergaven: 12
  • IMG_0801.jpg
    IMG_0801.jpg
    60,6 KB · Weergaven: 12

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
234
71
als je het borgschroefje hebt verwijderd houdt allen leeftijd en een beetje corrosie de boel vast. Met een poelietrekker heb je hem er zo af. Koevoeten en hamers zou ik terughoudend mee zijn…
 
  • Leuk
Waarderingen: BDN

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.116
2.616
Ik heb dit pas nog voor een forumlid gedaan. Door de plaatsing van de spaken, kom je zowel met een rechte, als met een driepoot poelietrekker niet goed uit. Ik heb toen een hulpstukje gemaakt, zodat ik met mijn rechte trekker het wiel van de as af kon trekken. Bedrading naar de wikkelingen was vergaan. Daar heb ik nieuwe op gesoldeerd, toen nog een nieuwe schakelaar en toen liep hij weer. Moesten eigenlijk ook nog nieuwe lagers in, maar dat was voor een andere keer. Ik had nog gevraagd of hij foto's wilde plaatsen, maar dat heeft hij volgens mij niet gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: BDN

BDN

Nieuw lid
20 okt 2020
8
2
inderdaad - met een kruksas poelietrekker en een beetje pielen om m tussen de spaken te krijgen, ging het wiel er inderdaad makkelijk af. Draadjes van de motor waren gaar- die zijn vervangen - en een en ander net weer gemonteerd, Hopelijk nu weer jaren zonder gedoe ;-) Bedankt voor de adviezen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.