Demontabele kast Fins vuren

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Meestal lees ik mee of vraag ik hier advies. Zo ook een tijdje geleden toen ik problemen had met een Lamello clamex flexus. Toen zou ik het eindresultaat nog posten maar was ik helemaal vergeten. Voor dit project had ik voor het eerst gebruik gemaakt van de Lamello Zeta P2 die ik toen via marktplaats had gekocht. En los van de flexus was het leuk om mee te werken en zeer geschikt voor het maken van demontabele verbindingen.

Eerst het verzagen van de platen naar de juiste afmetingen, dit doe ik met mijn Parkside invalzaag en lange liniaal
WhatsApp Image 2021-11-17 at 19.15.43 (2).jpeg

Daarna de verbindingen gefreesd, degene op de uiteinde van een plaat zijn redelijk recht toe recht aan. Als je meer in het midden moet zijn vind ik het wat lastiger met precies uitlijnen (zoals de 2 midden staanders init geval). Daarna heb ik wat latjes vast geschoten en gelijmd om de legplanken op te leggen. De deuren zijn inliggend en daarvoor gebruik ik dit handige afteken malletje van Hettich.
20210314_133112.jpgWhatsApp Image 2021-11-17 at 19.15.43.jpeg

Alles in de blanke lak gezet, halve woonkamer vol.. bekent probleem?:rolleyes:

Even gepast en gaat top
WhatsApp Image 2021-11-17 at 19.15.43 (1).jpeg

Zo al met al een mooi pakketje, scharnieren zitten er al in zodat de klant zo min mogelijk werk had
WhatsApp Image 2021-11-17 at 19.15.43 (3).jpeg

WhatsApp Image 2021-11-17 at 19.15.43 (5).jpegWhatsApp Image 2021-11-17 at 19.15.43 (4).jpeg

Klant was erg tevreden en zeker ook over het gemakt van in elkaar zetten, ik had alles genummerd qua volgorde en wat waarop moest aansluiten.
Geslaagd eerste project met de Zeta dus
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Bedankt!

Steunt inderdaad volledig op de voetjes, die heb ik met kreg jig schroeven vanaf de onderzijde vastgezet, met lijm. Dat is ook echt stevig zat.

De scharnieren nu je het zegt hadden er volgens de voorschriften beter 4 moeten zijn per deur. De deur is uit mijn hoofd 180 hoog. Ik heb gelukkig geen klachten gehad dat de deuren niet meer recht zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.