Hallo mensen!
Mijn eerste post hier, voor mijn probleempje dus even kort voorstellen:
Ik ben Adriaan, studeer werktuigbouw en werk drie dagen in de week bij een machinebouwbedrijf,
in de tijd die resteert knap ik nu en dan een meubelstuk op, zowel voor mezelf als voor anderen.
Nu ben ik aan het volgende begonnen, een vrij grote kist, deze is bij normaal daglicht iets lichter dan lijkt op de foto:
Ik kan er alleen niet achterkomen van welke houtsoort deze kist gemaakt is.
Een foto van de binnenkant van het deksel laat het volgende zien:
De kist is opgebouwd uit (massieve) platen met losse elementen voor de poten en het houtsnijwerk.
Het valt me op dat de kist veel lichter is dan je zou denken, terwijl de 'wanden' toch zo'n 15 tot 20mm dik zijn. Daarnaast zijn de nerven erg kort en egaal.
Kan iemand mij helpen aan de naam van de houtsoort? Bedankt alvast
Mijn eerste post hier, voor mijn probleempje dus even kort voorstellen:
Ik ben Adriaan, studeer werktuigbouw en werk drie dagen in de week bij een machinebouwbedrijf,
in de tijd die resteert knap ik nu en dan een meubelstuk op, zowel voor mezelf als voor anderen.
Nu ben ik aan het volgende begonnen, een vrij grote kist, deze is bij normaal daglicht iets lichter dan lijkt op de foto:

Ik kan er alleen niet achterkomen van welke houtsoort deze kist gemaakt is.
Een foto van de binnenkant van het deksel laat het volgende zien:

De kist is opgebouwd uit (massieve) platen met losse elementen voor de poten en het houtsnijwerk.
Het valt me op dat de kist veel lichter is dan je zou denken, terwijl de 'wanden' toch zo'n 15 tot 20mm dik zijn. Daarnaast zijn de nerven erg kort en egaal.
Kan iemand mij helpen aan de naam van de houtsoort? Bedankt alvast