Deep Holler Knives

Geopotes

Actieve deelnemer
14 apr 2020
70
52
Drunen
Vorige maand heb ik twee mesjes van Deep Holler Knives besteld.
Zomaar.. omdat ik nou weleens Amerikaanse mesjes wilde proberen, en deze redelijk eenvoudig te krijgen waren.
Veel Amerikaanse webshops leveren niet zomaar aan Europa vanwege een of ander vaag belastingverhaal, wat ik ook niet bevestigd kreeg door de Nederlandse douane.

Enniewee, ik heb eens in Canada gewerkt en spullen vandaar naar NL sturen was geen probleem, dus een leverancier van DHK in Canada gevonden in de vorm van Chipping Away. 35 cdn per stuk en CDN 15 voor onverzekerd verzenden en 42 voor verzekerd. Dan nog zes euro handling en 7 euro belasting.

Daar heb ik vervolgens twee mesjes besteld; een 2" roughout knife en een 1,5" detail knife.

Afgelopen week kwamen ze binnen. Recht uit de doos snijden ze als een tierelier, dus als ik ze nog wat polijst(wat ik altijd wel doe) zal het wellicht nog beter zijn.
De vlakgeslepen mesjes vliegen door lindenhout als door boter. Het verschil tussen vlakgeslepen en secundaire vouw voel je wel en ik moet zeggen dat het vlakgeslepen mes me uitstekend bevalt.
De handvatten zijn stevig en perfect voor mijn handen. Al met al hele fijne messen. Ik ben er zeer tevreden over .
 

Bijlagen

  • IMG_7835.JPG
    IMG_7835.JPG
    171,3 KB · Weergaven: 70
  • IMG_7840.JPG
    IMG_7840.JPG
    167,4 KB · Weergaven: 69

Geopotes

Actieve deelnemer
14 apr 2020
70
52
Drunen
Beertje is leuk projectje; ik maak ze weleens om bij een kraamcadeautje te doen.

Wat de messen betreft:
De rug van het detailmesje is 1,3 mm bij het heft en verjongt naar 0,5 mm bij de punt.
Die van het groffe mes is 2,0 mm bij het heft en verjongt ook naar 0,5 mm bij de punt.

De heften zijn gemaakt uit hout van pak hem beet 140 x 30 x 20 mm.

Voor mijn handen een mooie maat, ik heb een Pfeil rozenmes een vergelijkbaar heft gegeven omdat dat origineel maar 11,5 mm dik was. Waarschijnlijk prima voor kerfsnijden maar voor figuurtjes is het wat dun; ik krijg dan pijn in mijn hand, beetje krampachtig zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.