De Ikea afvalbak

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Ik kom niet zo vaak bij Ikea, maar ik herinner mij van een jaar geleden of zo dat er buiten een afvalbak stond met nogal wat spaanplaat er in. Nu vraag ik mij een beetje af waarom je naar Ikea gaat, en dan meteen weer een deel weg gooit, maar mijn eigenlijk vraag is of en hoe vaak er zo'n container vol met materiaal staat?

De vraag komt voort uit de behoefte om mijn schuur goedkoop van 60 cm diepe kasten te voorzien. In Ikea thermen Metod (keuken) of Pax (kleding) kasten. Op één of andere manier lijkt Ikea ook niet bepaald goedkoop meer. Een hoge Metod-kast zonder deuren of scharnieren kost tegenwoordig al snel 90- euro, terwijl ik voor 55,50- euro bij de Praxis drie panelen 250x60 geplastificeerd spaanplaat heb. Ofwel, dat scheelt inmiddels ongeveer een factor 2. En dan neig ik toch naar de Praxis.

Maar ik rij regelmatig langs de Ikea in Barendrecht, en dan overweeg ik toch om eens langs te rijden en te bezien of er nog wat gratis te halen valt. Iemand die er iet zinnigs van kan zeggen?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.073
2.598
Je kan ook een of een paar gratis keukens ophalen in je buurt. Dan heb je alvast de lades met softclose en diverse kasten . Je kan dan als je tijd en geld over hebt er zelf allemaal de zelfde deurtjes bij maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Keukens in de buurt kijk ik ook wel naar (marktplaats). Aanbod is niet heel groot en de vraagprijzen vaak te hoog en al helemaal niet gratis. Keukenboer in de buurt heb ik wel in overweging. Maar die zullen over het algemeen niet heel veel moeite doen een oude keuken er zo netjes mogelijk uit te halen.

Koopjeshoek Ikea zelf is misschien nog wel een idee.

Ook ideaal als je nog graniet platen zoekt.
Ik zoek blijkbaar op de verkeerde termen, dus. :rolleyes:
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.073
2.598
Ik kijk elke dag even wat er hier in de buurt gratis is op te halen. Hier rond utrecht kan ik 3 gratis keukens , 6 piano's , een eiken tafel, eiken kast, nog een paar tropisch hardhouten tafels ophalen. Ik heb op het moment nog even zooi zat en het stookseizoen loopt ook al op zijn eind, maar er is hier in de omgeving genoeg aanbod. Elke dag weer op nieuw.
 
  • Haha
Waarderingen: Jan van den Broek

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl

Ook ideaal als je nog graniet platen zoekt.
steenzagerijen die aanrechtbladen maken hebben ook vaak 'afval' liggen dat ze meestal gratis weggeven als je er iets mee kan - zo heb ik ooit een aantal ovenbakstenen 'gescoord'...
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.229
533
Eanske
ingoogni.nl
steenzagerijen die aanrechtbladen maken hebben ook vaak 'afval' liggen dat ze meestal gratis weggeven als je er iets mee kan - zo heb ik ooit een aantal ovenbakstenen 'gescoord'...
De beddenleverancier, oude lattenbodems voor beuken latjes, al dan niet gebogen. Er is zo veel als je met open ogen rondloopt.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Van de week even langs gereden, nu hebben ze twee bakken staan waar nadrukkelijk staat dat het geen afvalbakken zijn. Maar op twee plankjes nagenoeg leeg.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.