Cycloon(tje) VERKOCHT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Beste mensen,
jaren geleden ooit op het Chinese internet gekocht, een cycloontje.
Maten in mm: 300 totaalhoogte, 150 rond boven, 110 rond onder en de aansluitingen zijn 55 mm rond buitendiameter.
Beetje mee geëxperimenteerd en het bleek dat mijn grote Makita stofzuiger veel te groot en sterk was voor dit ding, de Makita zoog alle grove delen vrolijk mee...
Vandaag besloten dat het ding nu lang genoeg in de weg heeft gelegen.
Wellicht heeft iemand met een kleinere stofzuiger er wat aan.
Daarom mag ie GRATIS weg. Ding staat in Veldhoven. Let wel: Alleen OPHALEN aan de deur.
Ik ga niet verzenden. Want dat zou net zoveel kosten als dat de cycloon heeft gekost, denk ik.20201015_153617.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
In de meeste gevallen zit er dan een luchtlek tussen de cycloon en het opvangvat.
 

Bigfoot48

Actieve deelnemer
18 dec 2018
84
11
Lieshout
Goedemorgen Jan,

Een vraagje, mag ik vragen wat het type/model van de stofzuiger is? Mocht mijn huidige versleten zijn dan kan dat heel goed mijn nieuwe worden.
Een stofzuiger kan tenslotte niet hard genoeg zuigen :p
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Ja, ook goedemorgen.
Het typeplaatje is bijna onleesbaar door het vele poetsen.
Het is een Makita Model 440. Ik dacht dat hij 1650 Watt was en er kan maximaal 2000 Watt op worden aangesloten.
Maar helaas....ik heb hem al bijna 20 jaar en heb al een keer moeite gehad met reservedelen. (tuit aan slang, filter) Daarvóór had ik een Philips PRO12, maar die kon geen apparaten schakelen.
Ik ben dus geen kenner, maar durf wel te beweren dat een stofzuiger van een "groot" merk altijd goed zal zijn.
Cranenbroek of HBM of Aldi/Lidl hebben geregeld karweizuigers in het assortiment. Dan ben je een stuk goedkoper uit, maar of de kwaliteit vergelijkbaar is? Ik weet het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.