Crushgrind pepermolens

BramW

Nieuw lid
12 mrt 2025
20
43
Moergestel
Een cadeautje voor oma... pepermolens met een Crushgrind mechanisme. De eerste was niet diep genoeg voor het mechanisme, en kon niet rechtop staan. Dus heb ik er een onderzettertje bij gemaakt. Voor de volgende op zoek naar een iets interessanter design. Ik hoor het graag als iemand nog leuke tips heeft.

Bijlagen

• Pepermolens crushgrind.jpg
    Pepermolens crushgrind.jpg
    118,4 KB · Weergaven: 42
  • Leuk
Waarderingen: mathieu en ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.155
2.932
Klein-Brabant, Vlaanderen
je zou die pepermolens aan dit draadje toe kunnen voegen
uiteraard mag jouw draadje blijven staan

• Leuk
Waarderingen: BramW

wijk0983

Oud hout
22 sep 2013
2.525
563
Etten-Leur
Je kunt bij Crushgrind of bij DeHoutdraaierij de boorinstructie terug vinden en ideen voor de vormgeving. Bijv ronde kop in afwijkende houtsoort of geschilderd; vuurtoren ontwerp dus uitlopend naar onderen; klassiek met ribbels en groeven.

• Leuk
Waarderingen: BramW

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.302
834
‘s-Hertogenbosch
Heb zelf nog nooit een pepermolen gemaakt, maar als je niet tevreden bent over de vormgeving, is het dan niet mogelijk om alles te demonteren en opnieuw te draaien… rekening houdend met de lengte van het asje dat op lengte is gemaakt. Uit elkaar halen zal misschien niet lukken maar de molen is een holle buis die te kloven is ( lijkt me).
Als je niet tevreden bent moet je zorgen dat je het wel wordt.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.