Goedendag allen,
Ik zit met het volgende situatie:
In de aanbouw heb ik een schuin gipsplaten plafon. De hoek zal ongeveer 30 graden zijn (nog niet precies opgemeten).
Ik wil daar drie lampen boven de eettafel hangen, met elkaar verbonden.
Het probleem is dat de lampen kapjes natuurlijk niet mooi aansluiten tegen een schuin plafon en als dit wil lukt dan valt de snoer niet mooi.
Om dit op te lossen wil ik van hout een soort tussenstuk maken in de vorm van de hoek van het plafon (boven) en netjes 90 graden onder, zodat de lamp gewoon recht kan hangen. Ik heb hier een tekening van gemaakt ter verduidelijking.
De binnenkant moet dan gedeeltelijk hol zijn om de snoeren te verwerken.

Mijn vraag
Hebben jullie enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken (constructie tussenstuk) en kan bevestigen aan plafon.
Massieve balk:
- mal maken, overnemen op balk en uitzagen
- van bovenaf uitfrezen / benodigde ruimte hol maken.
- ik zit met deze oplossing alleen te dubben hoe ik dit moet bevestigen aan een gipsplaten plafon als de balk ongeveer 20 bij 20cm is.
Met plaatmateriaal?
- opmeten van de hoek en plaat in juiste hoek zagen
- zo heb je wel direct een hol gedeelte
- nadeel lijkt me dat je met al die hoeken zit en een 3d tussenstuk moet bouwen. Dat zal lastig worden om dat overal mooi te laten aansluiten.
Grote kans dat ik iets over het hoofd zie.
Bedankt voor jullie suggesties, mogelijke oplossingen en/of gedachten.
Groet, Paul
Ik zit met het volgende situatie:
In de aanbouw heb ik een schuin gipsplaten plafon. De hoek zal ongeveer 30 graden zijn (nog niet precies opgemeten).
Ik wil daar drie lampen boven de eettafel hangen, met elkaar verbonden.
Het probleem is dat de lampen kapjes natuurlijk niet mooi aansluiten tegen een schuin plafon en als dit wil lukt dan valt de snoer niet mooi.
Om dit op te lossen wil ik van hout een soort tussenstuk maken in de vorm van de hoek van het plafon (boven) en netjes 90 graden onder, zodat de lamp gewoon recht kan hangen. Ik heb hier een tekening van gemaakt ter verduidelijking.
De binnenkant moet dan gedeeltelijk hol zijn om de snoeren te verwerken.

Mijn vraag
Hebben jullie enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken (constructie tussenstuk) en kan bevestigen aan plafon.
Massieve balk:
- mal maken, overnemen op balk en uitzagen
- van bovenaf uitfrezen / benodigde ruimte hol maken.
- ik zit met deze oplossing alleen te dubben hoe ik dit moet bevestigen aan een gipsplaten plafon als de balk ongeveer 20 bij 20cm is.
Met plaatmateriaal?
- opmeten van de hoek en plaat in juiste hoek zagen
- zo heb je wel direct een hol gedeelte
- nadeel lijkt me dat je met al die hoeken zit en een 3d tussenstuk moet bouwen. Dat zal lastig worden om dat overal mooi te laten aansluiten.
Grote kans dat ik iets over het hoofd zie.
Bedankt voor jullie suggesties, mogelijke oplossingen en/of gedachten.
Groet, Paul