Combizaagtafel (flip-over)

JoopVerbe

Actieve deelnemer
3 dec 2020
109
18
Middelbeers (NB)
Beste mede-houtlovers, een vriend van mij heeft een Makita LF1000 flipper zaagtafel. Die wil ik ook, maar ik vind € 900 tot € 1.000 voor een nieuwe te veel geld en mijn vriend wil de zijne niet verkopen. Dus naar MP, maar daar staan er niet veel. Of men vraagt te veel of ze zijn in slechte staat of het is te ver bij mij uit de buurt. Wel zie ik veel dergelijke van het merk “Elu” en van “Gude”. Heeft iemand ervaring met één van deze merken? Alle reacties zijn welkom… B.v.d.

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.728
1.234
Fryslân
Ik heb zowel een elu, gude als een dewalt gehad, en die bevielen prima op de güde na.

De güde vond ik te "slap", en de hoogteinstelling was op het laatst versleten.

Dewalt en Elu zijn eigenlijk dezelfde machines (de oudere modellen) en dewalt heeft ook nieuwere modellen op de markt gebracht. Elu is ooit overgenomen door dewalt.

Verwacht geen topmachines voor heel fijn werk. Het zijn en blijven bouwzagen. Maar met goed meten en instellen is er best goed mee te werken.

• Leuk
Waarderingen: Willempie en JoopVerbe

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.352
3.465
Gaanderen
De ELU 171 of 172 (verschil zit dacht ik in het handvat) van elu zijn prima bouwzagen als ze niet zijn afgeragd.
Hierna ging het merk over in de Walt. Prima afkortzagen ook.
Van Gude zou ik verre blijven.

• Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.