Combineren softclose scharnieren kast

fwt

Actieve deelnemer
15 feb 2013
42
2
Rijswijk
Goedemorgen allen,

Ik ben momenteel een kast aan het opknappen en ben nu ook de scharnieren aan het vervangen.

Per deur zaten er 3 scharnieren, deze wil ik ook weer gaan toepassen. Nu wil ik hiervoor graag softclose scharnieren toepassen, moet ik dan 3 softclose scharnieren pakken of kan ik bijvoorbeeld ook uit met 2x softclose en 1x normaal?

Groet Frank
 

Willi

Actieve deelnemer
27 okt 2016
77
10
Goedemorgen allen,

Ik ben momenteel een kast aan het opknappen en ben nu ook de scharnieren aan het vervangen.

Per deur zaten er 3 scharnieren, deze wil ik ook weer gaan toepassen. Nu wil ik hiervoor graag softclose scharnieren toepassen, moet ik dan 3 softclose scharnieren pakken of kan ik bijvoorbeeld ook uit met 2x softclose en 1x normaal?

Groet Frank
Dag Frank,

Je kunt soft close en gewone scharnier combineren, geen probleem hiermee.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.237
1.987
Klein-Brabant, Vlaanderen
moet ik dan 3 softclose scharnieren pakken of kan ik bijvoorbeeld ook uit met 2x softclose en 1x normaal?
interessante vraag
neem je 2 softclose + 1 met veer, dan zou het kunnen dat de veer het softclose-effekt van 1 van die scharnieren opheft, waardoor de deur bijna klapt ipv zacht sluit
zelf uitproberen is de beste test
ik gebruik nog enkel softclose
is duurder dan de andere denk ik, maar daarop zou het niet aan mogen komen
 
  • Leuk
Waarderingen: Tympy

fwt

Actieve deelnemer
15 feb 2013
42
2
Rijswijk
Thx voor de tips, ik ga dan toch voor 3x softclose. Als de deuren te langzaam dicht gaan dan kan ik altijd nog 1 scharnier vervangen.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.186
882
Ulvenhout
Je kan bij sommige scharnieren de softclose functie ook uitschakelen. Bij de Hettich scharnieren die ik altijd gebruik kan dat in ieder geval wel. Dan hoeft je dus geen scharnieren te vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bosquet en ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.237
1.987
Klein-Brabant, Vlaanderen
Als de deuren te langzaam dicht gaan
hier kan ik ff ni volgen
de softclose zorgt er voor dat de deuren dicht gaan, maar niet klappen
mijn keukendeuren met softclose gooi ik dicht, waarna ik er niet naar hoef om te kijken
bij het sluiten hoor ik ze niet klappen, dus ze werken soft
ik wacht helemaal niet tot ze dicht zijn & ben nog nooit bedrogen uitgekomen
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.237
1.987
Klein-Brabant, Vlaanderen
Thx voor de tips, ik ga dan toch voor 3x softclose. Als de deuren te langzaam dicht gaan dan kan ik altijd nog 1 scharnier vervangen.
bij de omschrijving van blumotion staat in de rechteronderhoek de raad om geen scharnieren te mengen
je kan de functie 'zacht sluiten' inderdaad uitschakelen, maar waarom zou je dan zo'n type scharnieren kopen ?
1612170256530.png
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
bij de omschrijving van blumotion staat in de rechteronderhoek de raad om geen scharnieren te mengen
je kan de functie 'zacht sluiten' inderdaad uitschakelen, maar waarom zou je dan zo'n type scharnieren kopen ?
Bekijk bijlage 97960
Ik zou geen reden kunnen bedenken dat je gelijksoortige scharnieren niet zou kunnen mengen.

Je kan het uitschakelen op het moment dat je van mening bent dat je front wel erg langzaam dicht gaat. Bijvoorbeeld omdat je i.p.v. zware MDF V313 fronten een keer lichtgewicht populieren multiplex fronten hebt gemaakt.
 

Jan ARTC132

Actieve deelnemer
6 dec 2017
137
20
Haarlemmermeer
bij de omschrijving van blumotion staat in de rechteronderhoek de raad om geen scharnieren te mengen
je kan de functie 'zacht sluiten' inderdaad uitschakelen, maar waarom zou je dan zo'n type scharnieren kopen ?
Bekijk bijlage 97960
Zodat je als meubelfabriek niet nog meer soorten scharnieren op voorraad hoeft te houden. Wij gebruiken ook alleen nog maar de Blumotion scharnieren. Wanneer een klant de fronten Push to open wil hebben schakelen wij het Blumotion deel gewoon uit. Dat is uiteindelijk goedkoper.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn en ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.