CNC Vraag

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
Hi all,

Wat is de standaard in hout cnc's mbt "verticaal" uitfreezen ( weet even niet welke As dit is :p)?
Ik kom er online weinig wijs uit en weet dan ook niet wat het kost om zo'n machine aan te schaffen.

Tevens de vraag of iemand een machine als deze heeft en interesse heeft om een projectje dat ik in mijn hoofd heb uit te werken.
Korte omschrijving: Schaal/Dienblad met een berg top of landschap erop.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
De Z-as is verticaal. De maximale hoogte hiervan is afhankelijk van de machine.

De kosten van de machine zijn lastig te zeggen en erg afhankelijk van de afmetingen. Een wat betere instap CNC, zoals de Ratrig Killerbee/Ooznest Z1+, Shapeoko 4, X-carve, kost afhankelijk van de afmetingen al snel €2500 - €3500 (inclusief aansturing, spindel, toebehoren). Maar je kunt gemakkelijk het veelvoudige hiervan kwijt zijn bij andere machines.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kayu

JSE

Actieve deelnemer
16 jan 2022
64
33
Wijk bij Duurstede
En naast de machine zul je ook aan de slag moeten met ontwerpsoftware, CAD en CAM. De laatste vaak meegeleverd met de machine, de eerste wel als freeware te verkrijgen maar is maar de vraag of hetgeen jij in je hoofd hebt daarmee mogelijk is. Wil je het landschap echt in reliëf? Of heb je een gravure in je hoofd? Voor het eerste zul je echt naar een machine met minimaal 100mm z travel moeten om het een beetje in perspectief te krijgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.