CNC Frees? Tijd Huren?

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
101
26
Aken
Hi all,

Geinspireerd door vele youtube filmpjes wilde ik kijken of ik een snijplank met inlay kan maken. Daarvoor heb ik een cnc frees nodig.
Omdat deze natuurlijk erg duur zijn vroeg ik mij af of iemand een adres heeft waar ik, tegen betaling, gebruik zou kunnen maken van hun frees.
Kon online niet echt een netwerk vinden om een locatie te vinden.

Hopelijk weten jullie wat!

alvast bedankt :d

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Beste Kayu,

Eerst en vooral: welkom op het forum! Leuk dat je de weg naar hier hebt gevonden.

Wat betreft de snijplanken inlays, ik ga je wel moeten teleurstellen, die inlays die broinwood maakt, daar gaat wel een HELE lange tijd over eer je dat zou kunnen doen!

Ikzelf heb beperkt ervaring met inlays in kopshouten snijplanken. Ik heb een hobby level cnc die dit wel kan, maar ik gebruik hem vooral voor andere dingen (je kan altijd mijn garage topic eens checken) Ik maak zelf ook veel kopshouten snijplanken maar wegens tijdgebrek nog niet veel inlays gedaan.

Eerst en vooral, het tekenen/designen van de te frezen tekening vergt aardig wat uurtjes, alle instellingen moeten kloppen om de inlay te doen passen (en er wil altijd wel iets verkeerd gaan) en de uren freestijd ja daar zullen we het dan nog niet over hebben :)

Als je zelf nog geen voorkennis hebt met het cnc gebeuren vrees ik dat we je verwachtingen wat gaan moeten temperen, het zal al niet gemakkelijk zijn om iemand te vinden die dit 1) al kan 2) die de tijd heeft om dit allemaal te doen voor jou 3) als hij die instellingen op punt heeft, zijn ze meestal ook niet geneigd om alle geheimen prijs te geven...

Cnc frezen en zeker inlays vergt best wel wat oefenen voor alles daadwerkelijk past!

Nu, je kan het maar vragen natuurlijk! Hopelijk vind je iemand die je wel kan helpen, ikzelf ga passen wegens te weinig tijd en te veel opdrachten...

Groetjes,

Christophe

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.868
851
Antwerpen
afhankelijk van je lokatie kun je zoeken naar een Makerspace met een CNC ter beschikking
als je mtmwood op YT hebt gezien, dan weet je hoe complex zo iets kan zijn en dat het op de millimeter aankomt en uren freeswerk kan zijn

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
101
26
Aken
Beste Kayu,

Eerst en vooral: welkom op het forum! Leuk dat je de weg naar hier hebt gevonden.

Wat betreft de snijplanken inlays, ik ga je wel moeten teleurstellen, die inlays die broinwood maakt, daar gaat wel een HELE lange tijd over eer je dat zou kunnen doen!

Ikzelf heb beperkt ervaring met inlays in kopshouten snijplanken. Ik heb een hobby level cnc die dit wel kan, maar ik gebruik hem vooral voor andere dingen (je kan altijd mijn garage topic eens checken) Ik maak zelf ook veel kopshouten snijplanken maar wegens tijdgebrek nog niet veel inlays gedaan.

Eerst en vooral, het tekenen/designen van de te frezen tekening vergt aardig wat uurtjes, alle instellingen moeten kloppen om de inlay te doen passen (en er wil altijd wel iets verkeerd gaan) en de uren freestijd ja daar zullen we het dan nog niet over hebben :)

Als je zelf nog geen voorkennis hebt met het cnc gebeuren vrees ik dat we je verwachtingen wat gaan moeten temperen, het zal al niet gemakkelijk zijn om iemand te vinden die dit 1) al kan 2) die de tijd heeft om dit allemaal te doen voor jou 3) als hij die instellingen op punt heeft, zijn ze meestal ook niet geneigd om alle geheimen prijs te geven...

Cnc frezen en zeker inlays vergt best wel wat oefenen voor alles daadwerkelijk past!

Nu, je kan het maar vragen natuurlijk! Hopelijk vind je iemand die je wel kan helpen, ikzelf ga passen wegens te weinig tijd en te veel opdrachten...

Groetjes,

Christophe
Hi Christophe,

Dank voor je leuke bericht :) Ik ben idd nieuwe qua posten maar spiek genoeg in de topics.
Ik spring graag in het diepe qua zulke thema's, haal daar mijn uitdaging en plezier in. Lees: vandaag 2 bestelwagens vol gedroogde noten hout gekocht in alle maten en diktes haha. En ik doe er absoluut niks professioneels mee en dus alleen uit hobby en bewondering voor hout.
Ik zal zeker je garage topic eens doornemen. Ben zelf weer verhuisd en heb nu een eigen garage toegewezen gekregen en zal hem dus goed moeten gaan inrichten :)

Bedankt voor jullie reacties!

Groet,

Nik

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.