CNC adresje gezocht

Blue

Actieve deelnemer
5 jun 2013
29
3
Utrecht
Ik maak graag gebruik van mallen voor het uitlijnen van werk, maar ook voor de constructie. Daarom ben ik op zoek naar een adresje, bij voorkeur in de buurt van Utrecht, waar ik 6mm MDF mallen kan laten frezen op een CNC (obv Fusion360/Sketchup/DXF/DWG). Helaas kom ik alleen commerciële partijen tegen die beginnen met een starttarief van meer dan 100 euro. Dat kan voor een simpele mal niet uit.

Mijn vraag is derhalve: wie weet er een (betaalbaar) adresje voor het maken van mallen?

Groet,
Mike
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Als het een simpele mal is, dan kan je hem toch zelf maken? Ik heb nog nooit anders gedaan.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Voor nauwkeurig werk, heb je een nauwkeurige machine nodig. Die kost geld en die investering wil men over het algemeen weer terugverdienen. Dan kom je bij de profi bedrijven terecht. Daar zit het verschil tussen hobbyen en echte bedrijven. Het wordt uit je vraag niet echt duidelijk waar je je zelf ziet.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Dan kom je dus terecht bij de goedwillende hobbyist. De vraag is dan ook precies mijn reden om op langere termijn toch eens te gaan investeren in een CNC -machine. Het starttarief komt eenvoudig voort uit de voorbereiding en de werkzaamheden er om heen, en wellicht nog een stukje "ik heb het druk genoeg".
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartvdl en Blue

dvh

Actieve deelnemer
29 aug 2019
60
15
Brugge
Hoe groot zijn je mallen.? 6mm is immers ook nog wel met een lasercutter te doen en daarvan heb je ook wel wat aanbieders
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
206
70
Groningen
www.kiwood.nl
Als ze niet te groot zijn kan ik ze cnc frezen. Op dit moment max 60*40cm, over een paar maanden ook groter mogelijk.

Woon echter niet in de buurt dus dat wordt per post versturen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Blue

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
Dag @Blue / Mike,

ik kan tot ca 700 x 800 mm frezen.
Mijn bedrijf zit in Milsbeek (bij Nijmegen), maar post is snel en ik ben ook ongeveer om de week in utrecht.
Starttarief doe ik niet aan omdat ik sowieso kleine oplages maak; het hangt meer af van complexiteit, design/opschoonwerk in Fusion, aantal per keer en aantal terugkerend (maandelijks 5 stuks of 1malig 10)

Stuur ff een PB voor meer info.
 
  • Leuk
Waarderingen: Blue

Enkhuizen

Actieve deelnemer
15 sep 2011
117
34
Of... "investeer" in een lasercutter, redelijk goedkoop en 6mm mdf is geen probleem, geen stof, wel vieze rook. Wel heel precies
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Heb zelf een lasersnijder gekocht, maar ik moet zeggen dat dat nogal een leercurve is (en ik ben een werktuigbouwer), mijn 3d printer had ik zo aan de gang, maar de lasersnijder was echt nog wel wat experimenteren met settings e.d.
En ondanks dat de mijne 20W optisch is (diodelaser) duurt snijden toch nog wel even, in een enkele pass komt ie er echt niet doorheen (6mm MDF) ondanks wat ze in de advertenties vertellen.
Als het je vooral gaat om de mallen, en geen zin hebt om het lasersnijden te leren kennen zou ik zeker iemand zoeken die al wel weet hoe het apparaat werkt.
Begrijp me niet verkeerd, het is een handig ding, maar als de motivatie ontbreekt om de moeite erin te steken wordt het een frustrerende exercitie, denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Blue

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.