Chinese schaven?

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste Knotwilg,

Heb diverse Chinese schaven en zijn, uitzonderingen daar gelaten, goed te noemen.
Natuurlijk moet je ze wel gebruiksklaar maken, dus enig verstand van hoe een houten schaaf werkt is wel nodig. De houten traditionele Chinese schaven met stok zijn byzonder fijn met een schaafmes met keerbeitel.
Over het algemeen goed staal en mooi hout (Coromandel, Ebben, Pallisander en Bamboe)
Heb zojuist de Europese stijl blokschaaf besteld de grootste(245mm) met zoals duidelijk te zien een aangezet harder stuk staal vooral om de schaaf zelf, Ebbenhout.

Van de profielschaafmes weet ik het niet maar lijkt me dat je voor die prijs best wel het risico kan nemen.
Zal zo even wat fotootjes nemen van de Chinese schaafjes die ik bezit.

Groetnis,

Roeland
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Van links naar rechts:
Japanse stijl Chinees met messing inlay mondopening dan de traditionele Chinese schaven met messing inlay mondopening de lichte(kleur) gemaakt van bamboe
En vijf vorm schaafjes van ebbenhout
E583DDB3-92FC-466B-9707-8A30C7F7965E.jpeg

B54C2386-1CFE-4A90-A56E-836579E3741C.jpeg
De Japanse stijl en de traditionele gebruik ik regelmatig de vorm schaafjes wat minder. Het neus schaafje gebruik ik wel weer heel vaak.
Vind dat deze schaven van hoge klasse zijn.
Groetnis,
Roeland
 
  • Leuk
Waarderingen: city17 en knotwilg

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.