Ik ben een tijdje geleden bij Chenak in Beesel geweest, ook een geluidsfreak. Reuver (gemeente Beesel is mijn geboorte- en opgroeiplaats).
Mooie draaitafel met buizen voorversterker en daarachter een highend buizenversterker en mega boxen. De mooie behuizing van de versterkers was zelf gemaakt en het geluid was fantastisch.
Hans, meld je je even hier met tekst en uitleg(en foto's uiteraard)?
Hallo Pieter,
Je geeft me teveel eer.
De behuizing van de phonotrap (voorversterker) heb ik zelf gemaakt. De behuizing van mijn versterker is in Italië gemaakt door Unison Research.
Ik heb totaal geen verstand van elektrotechniek of fijnmechanica dus mijn gefröbel komt niet in de buurt van dit project.
Hierbij de foto's:

Ik heb al jaren geleden besloten de lp trouw te blijven en houd heel erg van de combinatie van een goed opgenomen lp en buizenversterkers.
Hay Kockelmans van Hay-End Audio heeft voor mij deze phone trap ontworpen en ik heb de behuizing gemaakt met een combinatie van bosse en wenge.
In de praktijk:
Wat betreft speakers/boxen/luidsprekers etc:
Zoals heel veel zaken in de audiowereld worden zaken enorm met pr opgeblazen. Het is vaak maar net wat de gek ervoor geeft.
Er is vaak weinig/geen relatie tussen de prijs van een audio component en de kwaliteit.
Ik heb versterkers van meer dan €100.000,- beluisterd die in mijn oren niet klonken.
Dat geldt ook zeker voor speakers. Vaak lijkt het uiterlijk belangrijker dan het geluid.
Dus "what's in a name". Van mij mag het box heten, als het maar goed klinkt!
Zoals te zien kun je van mijn set niet veel meer maken dan rechthoekige dozen, maar ze klinken fantastisch door het uitgekiende ontwerp en top componenten.
Maar goed, ik wil dit topic niet kapen, het gaat hier tenslotte om het prachtig gemaakt CD-loopwerk.
Groet,
Hans