Carport aan bestaande schuur maken

bloodyairtimer

Nieuw lid
29 mrt 2021
7
0
TEST
Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje aan het nadenken over hoe ik een carport aan mijn bestaande schuur kan maken. De uitdaging zit hem voor mij vooral in de aansluiting op het bestaande dak.

De bestaande schuur heeft het model “kapschuur” waarbij de achterkant van het dak lager eindigt dan de voorkant. De carport zou dan ook bij voorkeur hoger zijn dan het uiteinde van het dak. Het dak van de schuur heeft dakpannen. Mijn idee was in eerste instantie om een of twee rijen dakpannen weg te halen en daar de constructie van de carport op een of andere manier op aan te haken. De carport krijgt een plat dak en het water van de schuur zou dan op het dak van de carport lopen. Nu heb ik wel zitten denken hoe dat zou moeten met de rand van het dak, zodat het water straks niet via het platte dak onder de pannen door de schuur in loopt.

Nu wil ik ook zo min mogelijk aan de constructie van de schuur veranderen zodat de carport ooit nog weg zou kunnen zonder de schuur te hoeven slopen / veel aan moeten veranderen.

Ik heb een tekening toegevoegd met hoe het er nu uitziet. De eerste aanzet voor de carport staat er in getekend, maar kan nog alle kanten op.

Ben benieuwd hoe anderen dit zouden aanpakken en of er mogelijk foto’s zijn van mensen die een vergelijkbare situatie hebben.
 

Bijlagen

  • Screenshot 2022-03-13 at 09.52.14.png
    Screenshot 2022-03-13 at 09.52.14.png
    271,2 KB · Weergaven: 21

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Mijn eerste idee zou zijn om dit af te kijken bij een dakkapel met plat dak. Volgens mij is dat dezelfde aansluiting van dakpannen op een plat dak als die jij zoekt.

Even uit mijn hoofd is hier het dakleer van de dakkapel iets omhoog gebrand tegen het dakbeschot van het schuine dak, een paar cm hoger dan de dakopstand van het platte dak.
 

bloodyairtimer

Nieuw lid
29 mrt 2021
7
0
TEST
Dat is idd een goed idee. Ga ik me eens in verdiepen hoe dat gedaan wordt. Dankjewel, dat geeft weer opties om verder te tekenen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.