Camvac voor afzuiging draaibank

Graafjan

Nieuw lid
16 jun 2016
21
3
Heb onlangs een 2 motoren Camvac kunnen kopen voor de afzuiging van mijn draaibank. Ik wil deze afzuiger graag op zolder boven de draaibank zetten. Heeft iemand ervaring of het zuigen ‘naar boven’ goed gaat (afstand is 2-3 m)? Is het raadzaam een cycloon aan de Camvac te koppelen? En zo ja welke cycloon (voor 10 cm buis vind ik de grotere Oneida)? Dank voor reacties!
 

timmeren

Actieve deelnemer
11 jun 2016
68
40
De CamVac is een HPLV (high pressure low volume) stofzuiger. Dat betevent dat hij veel zuigkracht heeft. Dus die kun je prima op zolder zetten.

Een cycloon is zeker raadzaam. Die wil ik er ook nog een keer tussen zetten, maar ik heb me er nog niet zo in verdiept, dus ik kan je daar geen advies in geven. Hoewel je met oneida volgens mij altijd goed zit.
 

Graafjan

Nieuw lid
16 jun 2016
21
3
De CamVac is een HPLV (high pressure low volume) stofzuiger. Dat betevent dat hij veel zuigkracht heeft. Dus die kun je prima op zolder zetten.

Een cycloon is zeker raadzaam. Die wil ik er ook nog een keer tussen zetten, maar ik heb me er nog niet zo in verdiept, dus ik kan je daar geen advies in geven. Hoewel je met oneida volgens mij altijd goed zit.
de Oneida is de enige die ik kan vinden die geschikt is voor een 10cm pijp, slang. Is evenwel geen goedkope cycloon en op dit moment niet leverbaar in Nederland.
 

dvherk

Nieuw lid
1 mrt 2020
5
0
Ouder draadje, maar voor andere die naar zelfde zoeken wellicht handig.
Kwam deze Axminister tegen, van metaal (zou ik dan willen aarde) tbv antistatisch maken voor het in de bak/zak valt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.