Buitenkeuken douglas hout

Hamma

Nieuw lid
3 aug 2014
19
0
Harderwijk
Hallo allemaal,

Graag zou ik een buitenkeuken maken van douglas hout. Dit omdat de buitenkeukens welke je online kan kopen er aan de dure kant zijn en ik denk dat het veel goedkoper kan. Daarnaast geeft het zelf maken waarschijnlijk veel meer voldoening dan het kopen.

In sketchup heb ik een ontwerp gemaakt op basis van voorbeelden op internet. Als werkblad links en recht wil ik een keramische terrastegel gebruiken van 60cm bij 60cm. De zijwanden wil maken van rabatplanken welke in elkaar vallen. De poten worden 90cm hoog en 4x4 cm. Deze koop ik in balken bij mijn lokale houthandel. Ik zaag ze grof op maat en schaaf ze op de juiste afmeting.

Hebben jullie ideeën hoe ik de boel aan elkaar kan bevestigen. Zou ik dit met houtverbindingen doen of gewoon vastschroeven zoals de exemplaren welke op internet staan. Moet ik hierbij rekening houden met het feit dat hij buiten staat (wel overdekt)?

Ook andere ideeën zijn natuurlijk welkom.
Hierbij een foto van mijn idee:
Buitenkeuken sketchup.jpg
 

Hamma

Nieuw lid
3 aug 2014
19
0
Harderwijk
Bedankt voor de reacties.
De schroeven heb ik gekocht.

Ik kijk nog even of ik ze laat verzinken, want over een jaartje bijstellen lijkt me ook geen slecht idee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.