buitenkamer

Mario1970

Nieuw lid
15 nov 2020
3
0
Beste allen.

ik ben op dit forum nieuw en ben dan ook benieuwd of ik hier antwoorden zou kunnen krijgen op de vragen die ik heb met het werken van hout, ik moet jullie zeggen dat ik geen timmerman ben maar een hobbyist.
ik ben begonnen om een leuke buitenkamer te maken het keuken blok vordert al aardig en de stroom gaat ook de goede kant uit echter denk ik al na over de volgende stappen het bevestigen van douglas tuinpanelen tegen de muur, ik heb de muur uitgeraggeld want iedereen zal dit wel weten dat natuurlijk niet alles vlak is, haha,

maar nu kom ik wellicht voor vele op deze forum met een simpele vraag hoe kan ik deze planken het mooiste blind bevestigen of schroeven op de raggellatten

allen gegroet een klusser met twee linkerhanden :)
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.119
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
blind schroeven lukt niet, wanneer je enkel langs de zichtbare zijde kan schroeven
je kan een dieper gat boren, de schroeven daar in draaien + het gat met een prop vullen
proppenboren zijn te koop
andere mogelijkheid: haaklatten aan de achterzijde, in de veronderstelling dat je die vanuit de voorzijde onzichtbaar aan de achterzijde kan bevestigen
 
  • Haha
Waarderingen: Mario1970

Mario1970

Nieuw lid
15 nov 2020
3
0
Hartelijk dank Zot van Hout.

en stel dat ik dit met een tacker of met spijkers schuin in de rand wil schieten of spijkeren zou dit een mogelijkheid zijn of zou het dan splijten
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.119
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
stel dat ik dit met een tacker of met spijkers schuin in de rand wil schieten of spijkeren zou dit een mogelijkheid zijn of zou het dan splijten
al dan niet splijten hangt van veel faktoren af, zoals het formaat van de spijker, de richting van het inschieten, de vastheid van het hout
van achter een pc-scherm is dat moeilijk in te schatten
beste aanpak is: test het op een stuk hout uit
 

Mario1970

Nieuw lid
15 nov 2020
3
0
al dan niet splijten hangt van veel faktoren af, zoals het formaat van de spijker, de richting van het inschieten, de vastheid van het hout
van achter een pc-scherm is dat moeilijk in te schatten
beste aanpak is: test het op een stuk hout uit
ga ik zeer zeker doen ik zal ook wel wat fotos posten wellicht zijn het ook ideen voor iemand anders
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.